حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
بازار کار رشته مهندسی شهرسازی
19 شهریور 1401 - 5:48
شناسه : 1180

بازار کار رشته مهندسی شهرسازی با کنکور آنلاین همراه باشید تا کمی درباره مهندسی شهر سازی صحبت کنیم. صحبت از بازار کار مهندسی شهرسازی است. با افزایش جمعیت شهرها، مهندسان شهرسازی تقاضای زیادی دارند. رشد سریع مشاغل مهندسی شهری به دلیل نیاز به راه حل های نوآورانه برای مشکلاتی است که در مناطق پرجمعیت به […]

ارسال توسط :
پ
پ

بازار کار رشته مهندسی شهرسازی

با کنکور آنلاین همراه باشید تا کمی درباره مهندسی شهر سازی صحبت کنیم. صحبت از بازار کار مهندسی شهرسازی است. با افزایش جمعیت شهرها، مهندسان شهرسازی تقاضای زیادی دارند. رشد سریع مشاغل مهندسی شهری به دلیل نیاز به راه حل های نوآورانه برای مشکلاتی است که در مناطق پرجمعیت به وجود می آیند.

برای مثال، ممکن است برای طراحی و ساختن پل‌ها، جاده‌ها و سایر زیرساخت‌ها برای یک شهر به این مهندسان نیاز باشد.

مهندسان همچنین با معماران و برنامه ریزان کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که شهر پایدار است و می تواند در آینده به خوبی رشد کند.

رشته دانشگاهی مهندسی شهر سازی

مهندسی شهرسازی رشته‌ای است که در سال‌های اخیر رونق گرفته است. این به این دلیل است که مناطق شهری به سرعت در حال رشد هستند و جمعیت در حال افزایش است، به این معنی که مشکلات زیرساختی در کلان شهرها بیشتر و بیشتر می شود.

انتظار می رود بازار کار مهندسان شهرسازی از سال 2018 تا 2028 12 درصد رشد کند. این نرخ رشد سریعتر از حد متوسط خواهد بود، به این معنی که فرصت های زیادی برای فارغ التحصیلان جدید که به این رشته علاقه دارند وجود خواهد داشت.

736019281رتبه و کارنامه قبولی رشته مهندسی شهرسازی دانشگاه دولتی خلیج فارس بوشهر - بازار کار رشته مهندسی شهرسازی

بازار کار مهندسی شهرسازی با نیاز به راه حل های جدید برای کمک به رشد و عملکرد بهتر شهرها به سرعت در حال رشد است. انتظار می رود بازار کار در پنج سال آینده 20 درصد رشد کند.

از آمار و ارقام خصوصا از برنامه های دولت مشخص است که برنامه ریزی های دراز مدت و میان مدت برای شهرسازی در شهرهای مختلف ایران در جریان است.

رشته ای از مهندسی

مهندسی شهرسازی رشته‌ای از مهندسی است که به طراحی، ساخت و نگهداری جنبه‌های فیزیکی محیط‌های شهری می‌پردازد. این یک شاخه میان رشته ای از مهندسی عمران، شهرسازی و معماری است.

بازار کار جهانی مهندسی شهرسازی در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تقاضا برای پروژه‌های زیرساختی جدید رشد چشمگیری داشته است. در سراسر دنیا هم نگاه کنیم این رشته همچنان در حال گسترش است. مثلا اداره آمار کار ایالات متحده گزارش می دهد که در حال حاضر بیش از 200000 شغل در این زمینه وجود دارد.

این شاخه، یک رشته چند رشته ای است که علوم طبیعی و اجتماعی را برای حل مشکلات شهری ادغام می کند. فرصت های زیادی برای افراد با سابقه مهندسی در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

چه رشته ای انتخاب کنم؟

بررسی بهترین دانشگاه های مهندسی جهان

893683085رتبه و کارنامه قبولی رشته مهندسی شهرسازی دانشگاه دولتی بجنورد - بازار کار رشته مهندسی شهرسازی

رشته شهرسازی، یک رشته نوظهور است که باید با استعداد پر شود. با افزایش روزافزون مردم در شهرها، چالش‌های زیادی مانند حمل‌ونقل، مسکن، مدیریت پسماند، تامین انرژی و آب و غیره وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود. مهندسان شهرسازی با ادغام علوم طبیعی و اجتماعی برای یافتن راه حل روی این چالش ها کار می کنند.

بازار کار مهندسی شهرسازی یک رشته رو به رشد و پرسود است. این یکی از مشاغلی است که به سرعت در حال رشد ایران و جهان است.

مهندسین شهرسازی وظیفه طراحی، ساخت و حفظ محیط فیزیکی شهرها و شهرک ها را بر عهده دارند. آنها در هر جنبه ای از برنامه ریزی شهری از حمل و نقل گرفته تا نیازهای انرژی و تامین آب درگیر هستند. مهندسان شهرسازی همچنین بر روی طراحی ساختمان ها، پل ها، پارک ها و سایر سازه هایی که مردم در زندگی روزمره خود به آنها نیاز دارند، کار می کنند.

ثبت دیدگاه

  1. blank

    هیچ جایگاه شغلی نداره، لطفا بچه های مردم رو هوایی نکنید.
    ۵ ساله با لیسانس شهرسازی بیکارم، هرچی کار کردم غیر مرتبط با شهرسازی بوده.
    برید یه مهارت فنی یاد بگیرید دستتون پیش تره
    یاحق

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.