حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
چه رشته ای انتخاب کنم
27 خرداد 1401 - 16:59
شناسه : 992

پاسخی به پرسش چه رشته ای انتخاب کنم؟ یکی از مهم ترین دغدغه هایی که یک جوان با آن روبروست این است که در آینده باید چه شغلی داشته باشد نقطه مهم برای بسیاری از افراد جامعه انتخاب رشته می باشد. همواه این سوال مطرح است که چه رشته ای انتخاب کنم؟ این انتخاب تاثیر […]

ارسال توسط :
پ
پ

پاسخی به پرسش چه رشته ای انتخاب کنم؟

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که یک جوان با آن روبروست این است که در آینده باید چه شغلی داشته باشد نقطه مهم برای بسیاری از افراد جامعه انتخاب رشته می باشد. همواه این سوال مطرح است که چه رشته ای انتخاب کنم؟ این انتخاب تاثیر بسزایی در مشخص کردن مسیر زندگی دارد به همین دلیل برای افرادی که در کنکور شرکت می کنند و یا قرار است از طریقی که بدون آزمون دادن وارد دانشگاه شود همواره این سوال را برای خودشان مطرح میکنند. با کنکور آنلاین همراه باشید.

از کجا بدانیم که باید چه رشته ای انتخاب کنیم ؟ هر شخصی برای خود معیار های منحصر بفردی در انتخاب رشته دارد ممکن لست این شخص برایش مطرح شود که کدام یک از رشته ها از موقعیت اجتماعی بالاتری برخور دار است و یا در کدام رشده بازار کار بهتری وجود دارد و یا چه رشته ای انتخاب کنم که پولدار شوم .

این سوالات را نمی توان تنها با یک سری موارد پاسخ داد چرا که ملاک های انتخاب برای هر فرد با فرد دیگری فرق می کند اما به طور کلی معیار هایی برای کلیه عموم مشترک است که می تواند تاثیر گذار باشد.

علایق خود را از انتخاب رشته بیابید

شما به عنوان فردی که میخواهید آینده خود را بسازید باید بدانید که به دنبال چه هستید و به چه زمینه هایی علاقه دارید مثلا اکر بخواهید در راستای تصمیم دیگران قدم بردارید یا پولساز ترین رشته را انتخاب کنید و چون این انتخاب شما از روی ملاک های شخصی خودتان نبوده با شکست مواجه خواهید شد در زمان انتخاب رشته شما حق انتخاب چندین موضوع را دارید سعی کنید ترتیب چینش را طبق انچه در خیطه  وعلاقه تان است لیست کنید .

بیشتر بخوانید:

پشت کنکور بمانم یا نه؟

هدف از انتخاب رشته چیست ؟

وقتی فردی سوالی میپرسد که چه رشته ای انتخاب کنم تا پولدار شوم باید در این مسئله توجه داشته باشید که بعضی رشته ها به عنوان پولساز ترین رشته معرفی شده اند ولی در حال حاظر تعداد کمی از فارغ التحصیلان توانسته اند در آن رشته ها اشتغال زایی کنند بنابراین بعضی از این رشته ها بازار کار خوب و فعالی ندارند و بهتر است دقت کنیم . هدف از اتخاب رشته فقط پولدار شدن نیست بلکه یادگیری علم است در کنار یادگیری باید به فکر پولدارشدن و اشتغال زایی باشیم .

از رشته مورد نظر شناخت کافی داشته باشید

مسلما انتخاب رشته ای که قبل از شناخت و آگاهی و پرس و جو صورت بگیرد منجر به پشیمانی می شود .

برای مثال شما باید بدانید که ماهیت رشته چیست ؟ آیا وظایفی که به شما سپرده می شود با تیپ شخصیتی شما سازگار است ؟ چه توانایی هایی برای این رشته مورد نیاز است ؟ با چه گروهی از جامعه قرار است سروکله بزنید ؟ و خیلی از سوال هایی که باید جواب آنها را در خود بیابید پیش می آید البته نمی توان انتظار داشت که همه افراد با تمامی رشته ها آشنا باشند و یا آنها را به طور کامل بشناسند چون تنوع رشته بسیار بالاست برای این منظور می توانید از مشاوران کنکوری کمک بگیرید .

بنابراین اگر کسی بخواهد رشته ای را انتخاب کند باید اطلاعات کافی راجب آن رشته در دست داشته باشد تا بتواند آینده شغلی خود را نیز بعد از فارغ التحصیل شدن از آخرین مقطع تحصیلی ( دانشگاهی ) که در نظر دارد صاحب یک شغل پر درآمد شود .

ممنونیم که با مقاله چه رشته ای انتخاب کنم؟ همراه بودید، در آینده اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.