حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
اتاق مطالعه ی کنکوری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
15 بهمن 1400 - 19:32
شناسه : 683
اتاق مطالعه ی کنکوری چه ویژگی هایی داشته باشد بهتر است؟ حتما این سوال ساده ولی اساسی، کمک شایانی به شما خواهد کرد

نگاهی به اتاق مطالعه ی کنکوری یکی از مهم ترین فاکتورهای مطالعه، داشتن یک اتاق مطالعه ی مناسب و اصولی است که دراین مقاله به بررسی ویژگی های یک اتاق مطالعه ی کنکوری مناسب خواهیم پرداخت با کنکور آنلاین همراه باشید. اهمیت اتاق مطالعه ی مناسب بیشترین مدت زمانی که یک کنکوری در طول روز […]

ارسال توسط : نویسنده : یاشار
پ
پ

نگاهی به اتاق مطالعه ی کنکوری

یکی از مهم ترین فاکتورهای مطالعه، داشتن یک اتاق مطالعه ی مناسب و اصولی است که دراین مقاله به بررسی ویژگی های یک اتاق مطالعه ی کنکوری مناسب خواهیم پرداخت با کنکور آنلاین همراه باشید.

اهمیت اتاق مطالعه ی مناسب

بیشترین مدت زمانی که یک کنکوری در طول روز در آنجا حضور دارد اتاق مطالعه است پس بدیهی است که این اتاق مطالعه ی کنکوری و ویژگی های آن دارای اهمیت است و از طرفی این اتاق هم میتواند باعث افزایش تمرکز مطالعه و هم باعث از بین بردن آن شود پس با کنکورآنلاین همراه باشیدتا به بررسی ویژگی های یک اتاق مطالعه ی مناسب بپردازیم .

ویژگی های اتاق مطالعه

  • اتاق خواب و اتاق مطالعه جدا باشد: تا حد امکان سعی کنید اتاق مطالعه را از اتاق خواب خود جداکنید و اگر این دو اتاق یکسان باشد باتوجه به تجربه ای که داشتیم اغلب بچه ها تنبلی میکنند و به جای مطالعه به خواب عمیق میروند .
  • وسایل الکترونیکی و ارتباطی در اتاق مطالعه نباشد: هرچقدر که میزان این قبیل وسایل مانند لب تاپ ،؛ گوشی موبایل ، ساعت هوشمند و ……. دراتاق مطالعه کمتر باشد حواس پرتی شما کمتر بوده و درنتیجه تمرکز بیشتری در مطالعه خواهید داشت .

اگر از موبایل یا لب تاپ برای شرکت در کلاس های آنلاین  و یا نگاه کردن به فیلم آموزشی استفاده می کنید حتما پس از اینکه کارتان با آنها تمام شد به جایی بیرون از اتاق مطالعه ی خود بگذارید .

  • تابلو و عکس در دیوار و روی میز نباشد: هرچقدر که اتاق مطالعه ی کنکوری ساده تر و بدون وسایل اضافی باشد عوامل حواس پرتی کاهش پیدا می کند و بهتراست به جای عکس و تابلوی خاطرات برخی از نکات و جملات انگیزشی را به دیوار اتاق مطالعه ی خود بچسبانید .
  • دمای اتاق مطالعه کمی پایین باشد: دمای اتاق مطالعه اگر کمی سرد تر باشد بهتر است و البته توجه کنید که این سردی به قدری نباشد که باعث سرماخوردگی شما شود و اگر دمای اتاق بیش از اندازه گرم باشد سنگینی را در چشم های خود را احساس خواهید کرد و از پشت میز مطالعه به تخت خواب خواهید رفت .
  • میز و صندلی مناسب انتخاب کنید: میز و صندلی مطالعه باید به گونه ای باشد که در آن احساس راحتی بکنید و چون قرار است مدت زمان زیادی را پشت میز و روی صندلی بنشینید پس حتما در انتخاب کردن آنها دقت کنید .

نحوه ی مطالعه در کتابخانه

اتاق مطالعه ی کنکوری خیلی از دانش آموزان کتابخانه است و اگر تجربه ی مطالعه در کتابخانه را داشته باشید متوجه میشوید میزمطالعه هایی که روبه دیوار دریک گوشه قرار دارند بیشتر از همه طرفدار دارند و علت آن هم کاملا مشخص است چون با انتخاب کردن این میز مطالعه عوامل مزاحمی که میتواند تمرکز شمارا برهم بزند را به حداقل میرسانید .

اگر از کتابخانه به عنوان اتاق مطالعه استفاده می کنید حتما حواستان باشد که افراد دیگر وقت شما را تلف نکنند و وقت شما به جای مطالعه صرف صحبت کردن و کارهای دیگر نشود .

می توانید مقالات زیر را هم بخوانید:

خواب در کنکور

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.