حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 27 March , 2024 ساعت ×
پشت کنکور بمانم یا نه؟
21 فروردین 1401 - 10:07
شناسه : 816

نگاهی به سوال پشت کنکور بمانم یا نه؟ شرایط و دلایل پشت کنکور ماندن برای هر فردی متفاوت است و باید با توجه به شرایط شخصی هر فردی این تصمیم گرفته شود و نمیتوان گفت که پشت کنکوری شدن خوب است یا بد با مقاله پشت کنکور بمانم یا نه کنکور آنلاین همراه باشید تا […]

ارسال توسط :
پ
پ

نگاهی به سوال پشت کنکور بمانم یا نه؟

شرایط و دلایل پشت کنکور ماندن برای هر فردی متفاوت است و باید با توجه به شرایط شخصی هر فردی این تصمیم گرفته شود و نمیتوان گفت که پشت کنکوری شدن خوب است یا بد با مقاله پشت کنکور بمانم یا نه کنکور آنلاین همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم .

تا آخرین لحظه فکر پشت کنکور رو نکن!!!

خیلی از بچه هایی معمولا بعد نیم سال اول که تنبلی کردن و درس نخوندن به فکر سال دیگه برای کنکور هستن اما باید بدانید که نیم سال دوم و ماه های آخر از اهمیت بسیار بیشتری دارد

دانشجویان زیادی  هستند که از نیم سال دوم و حتی بعد عید شروع کرده اند و  به رتبه ها و دانشگاه های خوبی هم رسیده اند .

پس تا آخرین لحظه به پشت فکر نکنید اما اگر تصمیم بر پشت ماندن داشتید فقط با شروطی که در ادامه خواهیم گفت اجازه ی این کار را دارید .

فقط با شروط زیر پشت کنکور بمان !!!

  • اگر واقعا قصد درس خواندن و نتیجه گرفتن در کنکور رو داری پشت کنکوری شو!!
  • به خاطر حرف بقیه و انتقام گرفتن از درس و کنکور پشت کنکور نمون!!!
  • بدون که این یک سال، سال خوردن و خوابیدن و تنبلی نیست!!!!
  • فقط روی کار خودت تمرکز کن کار به حرف بقیه نداشته باش!!!

اگر همه ی شرط های بالا را دارید و واقعا میخواهید درس بخوانید یه سال پشت کنکوری موفقی را خواهید داشت .

مزایای پشت کنکور ماندن چیست؟

مدت زمان مطالعه ی بیشتر:

اولین مزیت که به ذهن هر فردی میرسد داشتن تایم مطالعه ی بیشتر است که باید توجه کنید اگرزمان را درست مدیریت نکنید این زمان بیشتر نتیجه ی عکس را برای شما خواهد داشت .

  • یا شما را به شدت تنبل می کند ( چون فکر می کنید وقت خیلی زیاده و تنبلی می کنید)
  • و یا به علت مطالعه ی بیش از حد درس زده میشود و در ماه های آخر (حیاتی ترین ماه ها) دچار افت شدید میشوید .

تجربه ی بیشتر:

شما قبل از پشت کنکور ماندن هم فضای جلسه ی کنکور و هم اتفاقاتی که در یک سال کنکور میتواند اتفاق بیوفتد را تجربه کرده اید و درس گرفتن از اشتباهات گذشته بسیار میتواند به شما کمک کند .

درگیر نبودن با امتحانات مدرسه و امتحان نهایی:

یکی از مشکلات بچه ها در سال کنکور داشتن چند برنامه ( مدرسه و آزمون آزمایشی) و دو سبک متفاوت مطالعه ( تشریحی و تستی) است که یک بچه ی پشت کنکوری دیگر این مشکلات را ندارد و با یک برنامه ی منسجم میتواند نتایج بهتری را بگیرد .

چند مورد از معایب پشت کنکور ماندن

حرف های منفی دیگران:

دراین یکسال حرف های منفی بسیار زیادی را از دوستان ، آشنایان و حتی خانواده ی خود خواهید شنید که همان طور که در شروط پشت کنکوری شدن گفتیم باید به هیچ یک از این حرفا توجه نکنید و فقط به درس خواندن و نتیجه گرفتن در کنکور فکر کنید .

0210 - پشت کنکور بمانم یا نه؟

احساس هدر دادن عمر و وقت تلف کردن

یکی دیگر از معایب پشت کنکور ماندن این است که دانش آموزان وقتی به شکل مطلوب نمیتوانند درس بخوانند و نتایج خوبی را کسب کنند احساس می کنند که دارند وقت خود را تلف می کنند.

درصورتی که اصلا اینطور نیست و شما دارید برای هدف خود تلاش می کنید و این کار بسیاز ارزشمند است .

جمله ی اگه موفق نشم چی ؟

یکی از پرتکرار ترین جملاتی است که یک داوطلب پشت کنکوری دائما در ذهن خود این جمله را تکرار می کند فقط در یک صورتی میتوانید از شر این جمله و فکر خلاص شوید و آن هم با تمام وجود تلاش کردن است .

از کی شروع به مطالعه کنیم؟

برای این سوال دو گروه از دانش آموزان را داریم:

  • دانش آموزی که بعد از جلسه کنکور و حتی قبل تر مطمئن است که پشت می ماند.
  • داوطلبانی که منتظر نتایج کنکور هستند .

اگر جز دسته ی اول باشید بلافاصله بعد از کنکور شروع به مطالعه نکنید و حتما یک ماه به خودتان استراحت دهید و میتوانید دراین مدت بیشتر به علت های شکست در سال کنکوری خود فکر کنید .

اگر جز دسته ی دوم هستید و بالاخره تصمیم به پشت کنکوری شدن گرفتید نهایت یک ماه بعد از اعلام نتایج به خودتان استراحت بدهید و بعد شروع به مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید:

بررسی روانشناسی کنکور انسانی

میخام پشت کنکور بمونم انتخاب رشته کنم یا نه؟

اگر قصد پشت کنکور ماندن دارید باز هم حتما انتخاب رشته کنید که بسیاز تجربه ی مفیدی برای شما خواهید بود .

انتخاب رشته کنم از کنکور محروم میشم؟

خیر ، فقط در یک صورت محروم میشوید که دریک دانشگاه دولتی (سراسری) در دوره روزانه ی در رشته ای قبول شوید و چون شما قصد پشت کنکور ماندن را دارید و ثبت نام نخواهید کرد از کنکورهای بعد محروم خواهید شد.

سربازی و پشت کنکور ماندن

به طور کلی سازمان نظام وظیفه دو سال برای کنکور در نظر گرفته است یعنی شما یک سال بعد از اولین کنکور خود میتوانید پشت کنکور بمانید اما اگر داوطلبی قصد پشت کنکور ماندن برای سال دوم( سومین کنکور) را دارد بهترین کار ثبت نام دردانشگاه های پیام نور است و مرخصی گرفتن برای دو ترم است .

که برای این کار حتما باید انتخاب رشته کنید!!!

استرس در دوران پشت کنکوری

چون یکبار شکست در کنکور را تجربه کرده اید ناخودآگاه احساس ترس میکنید و  استرس ریشه در ترس دارد و علاوه بر آن حرف های دیگران بر این استرس اضافه خواهد کرد .

برای مقابله با این استرس با روحیه ی خود را حفظ کنید و سعی کنید دراین سال تنها با آدم هایی که شما را تشویق می کنند و به شما انرژی مثبت میدهند ارتباط داشته باشید و آدم های منفی را حذف کنید.

حواشی کنکور رو بیخیال!!!!

از وقتی که کنکور هست همیشه  قبل کنکور موضوعاتی مثل ( تعویق کنکور، سهمیه کنکور ، حذف کنکور ، تاثیر معدل و حذفیات کنکور و ….. ) مطرح میشد و و هنوز هم ادامه این داستان ادامه دارد .

این حواشی هیچ نتیجه ای جز افزایش استرس و نگرانی شما نخواهد داشت به جای این حواشی روی درس خواندن تمرکز کنید .

نکته پایانی پشت کنکور بمانم یا نه؟

دراین مقاله سعی کردیم تمامی سوالات شما راجب پشت کنکور ماندن را پاسخ دهیم و به عنوان نکته ی پایانی اگر برنامه ی کنکوری سال قبل شما درست نبوده امسال با همان برنامه و روش ها شروع به مطالعه نکنید و حتما از یک مشاورکنکور برای این مورد کمک بگیرید .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.