حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 27 March , 2024 ساعت ×
بازار کار رشته هوش مصنوعی در ایران
07 دی 1401 - 20:20
شناسه : 1480

بازار کار رشته هوش مصنوعی در ایران امروزه رشته هوش مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار است. هوش مصنوعی از آن دسته رشته های است که جذابیت خاصی برای همه دارد. همچنین بیشترین نرخ رشد و پیشرفت در جهان و حتی ایران برای رشته های کامپیوتر و خصوصا هوش مصنوعی می باشد. برای همین ما در […]

ارسال توسط :
پ
پ

بازار کار رشته هوش مصنوعی در ایران

امروزه رشته هوش مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار است. هوش مصنوعی از آن دسته رشته های است که جذابیت خاصی برای همه دارد. همچنین بیشترین نرخ رشد و پیشرفت در جهان و حتی ایران برای رشته های کامپیوتر و خصوصا هوش مصنوعی می باشد. برای همین ما در کنکور آنلاین تصمیم گرفتیم کمی درباره بازار کار رشته هوش مصنوعی در ایران صحبت کنیم. مسئله ای که قطعا برای شما هم جذابیت خواهد داشت. با ما همراه باشید.

دروس و تخصص ها

رشته هوش مصنوعی از جمله رشته های علوم کامپیوتری است که می توانید با کنکور و کارشناسی مهندسی نرم افزار در کنکور ارشد هوش مصنوعی شرکت کنید. تمامی دروس این رشته ، مبتنی بر کامپیوتر و هوشمندسازی کامپیوتر است و دارای دروس عملی ، نظری و تحقیقاتی می باشند.

هوشمندسازی با الهام گرفتن از زندگی موجودات زنده و خصوصا انسان انجام می شود. برای همین است که گر چه ظاهر این رشته کامپیوتری است ولی ارتباط تنگاتنگی با فلسفه، ژنیتیک، ریاضیات، و غیره دارد. برای همین است که در این رشته، درباره رشته های ژنیتیک و ریاضیات و فلسفه بسیار می شنوید.

دروس زیر در مقطع کارشناسی ارشد هوش مصنوعی تدریس می شود :

  • هوش مصنوعی
  • سیستم های خبره
  • شبکه های عصبی
  • منطق فازی
  • بینایی ماشین
  • پردازش تصویر
  • بینایی ماشین
  • محاسبات نوین

آینده شغلی رشته در کشور ایران

خوشبختانه در چند سال اخیر کشور ایران نیز از این رشته استقبال کرده است. فارغ التحصیلان خبره این رشته در شرکت های زیادی می توانند مشغول به کار شوند. شاید بپرسید چه کاری برای این رشته وجود دارد. به عبارتی بازار کار رشته هوش مصنوعی در ایران چگونه است؟ در زیر برخی مشاغل که در این زمینه هستند را مشاهده می کنید:

  1. برنامه نویسی
  2. مدیر وب سایت
  3. طراحی بازی
  4. مدیر شبکه های کامپیوتری
  5. طراحی ربات های هوشمند
  6. متخصص هوش مصنوعی در زمینه پردازش تصویر
  7. تحلیل گر نرم افزار تحت وب و تحب ویندوز
  8. هوش مصنوعی در صنعت(طراحی ربات و دستگاه های مورد نیاز صنایع)
  9. کار با داده ها
  10. آنالیز داده

امروزه کسب و کارهای زیادی در ایران به متخصصان هوش مصنوعی نیاز دارند. البته نکته ای که مهم است این است که آغوش بازار همیشه برای متخصصان یک رشته باز است. توجه کنید که متخصصان عنوان شد. اینکه از هر درس مقداری یاد بگیریم و در هیچ کدام متخصص نشویم مفید نیست. هر یک از مشاغلی که در بالا اشاره کردیم، در صورت داشتن تخصص، می تواند برای شما درآمد بسیار بالایی در ایران به همراه داشته باشد.

کمی بیشتر درباره هوش مصنوعی

به جرات می توان گفت که امروزه هوش مصنوعی یکی از مهم ترین نیازهای صنایع است. مهم نیست کدام کشور باشد. حتی ایران هم امروزه به شدت به هوش مصنوعی نیاز دارد. جالب است بدانید که نرخ رشد سالانه مشاغل هوش مصنوعی 74 درصد است. اکثر پیشرفت های تکنولوژی در زمینه هوش مصنوعی می باشد.

در ایران هم اکثر صنایع، شرکت ها و کارخانه ها به این سمت در حرکت هستند. حالا ممکن است با طراحی سایت و اپلیکیشن همراه باشند یا با شبکه های کامپیوتری و شبکه کردن و crm و مواردی از این قبیل.

لذا به جرات می توان گفت بازار کار رشته هوش مصنوعی در ایران به شدت رو به رشد است و شما می توانید با تحصیل و تخصص در این زمینه، به سرعت جذب بازار رو به رشد هوش مصنوعی شوید.

البته لازم به ذکر است که اگر در زمینه هوش مصنوعی، متخصص شوید، نه تنها در ایران که در خارج از کشور در هر کشوری می توانید به دنبال شغل مناسب و عالی باشید. خصوصا که کشورهای جهان اول، به شدت به دنبال این سبک از تخصص ها هستند. لذا مشخص است که میزان درآمد و حقوق هم در کشورهای جهان اول بالاست

در آخر نکته ای را یادآور می شویم. بازار پر است از کسانی که اطلاعات عمومی و کم دارند. اگر بخواهید چه در این رشته و چه هر رشته دیگری شاغل شوید، باید به معنی واقعی کلمه متخصص شوید. تخصص کسب کنید و صاحب نظر شوید. در این صورت است که همه صنایع و شرکت ها به استقبال شما می آیند.

بیشتر بخوانید :

ده دانشگاه برتر ایران

پیش بینی نتایج ایران در جام جهانی با هوش مصنوعی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.