حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
بازار کار رشته علوم ورزشی
16 آذر 1401 - 8:18
شناسه : 1518

بازار کار رشته علوم ورزشی از جمله مواردی که درباره آن تحقیق زیاد می شود، بازار کار رشته علوم ورزشی و بازار کار رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی است. در این بخش از کنکور آنلاین، می خواهیم درباره این بازار کار مفصلا صحبت کنیم. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید. دروس این […]

ارسال توسط :
پ
پ

بازار کار رشته علوم ورزشی

از جمله مواردی که درباره آن تحقیق زیاد می شود، بازار کار رشته علوم ورزشی و بازار کار رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی است. در این بخش از کنکور آنلاین، می خواهیم درباره این بازار کار مفصلا صحبت کنیم. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

دروس این رشته

یکی از شاخه های رشته علوم انسانی، رشته علوم ورزشی و تربیت بدنی است. این رشته مفصلا درباره تقویت، تربیت و پیشرفت جسم و روان انسان اطلاعات می دهد. از طریق روانشناسی ، جامعه شناسی، مدیریت، فیزیولوژی. هدف این رشته آشنایی آشنایی همه دانشجویان این رشته با جسم و روان انسان در حد یک پزشک یار است که بتوانند به عنوان یک مربی ورزشی در کنار ورزشکاران باشند و به آنها مشورت دهند.

این رشته نقش بسیار مهمی در ارتباط با توانبخشی و بهسازی جسمی و روانی افراد جامعه دارد.

تعداد کل دروس این رشته تا این تاریخ که این مقاله نوشته شده است، 133 واحد درسی است. همانند سایر رشته ها، برخی دروس عمومی، برخی دروس تخصصی و برخی نیز عملی می باشند.دروس عمومی تا این تاریخ 19 واحد درسی می باشند. درس های عملی این رشته تقریبا 36 واحد درسی است.دروس نظری نیز 38 واحد است که در دانشگاه تدریس می شود. 14 واحد دروس پایه و 26 واحد نیز اختیاری می باشد.

جالب است بدانید که امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری این رشته نیز فراهم می باشد. در ادامه به بازار کار رشته علوم ورزشی و بازار کار رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی می پردازیم.

بازار کار و موقعیت های شغلی این رشته

بازار کار هر رشته دانشگاهی، یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در انتخاب آن رشته است. برای همین است که باید تلاش کنید که ابتدا درباره بازار کار رشته مورد نظر خود تحقیق مفصلی داشته باشید.

بیشتر فارغ التحصیلان این رشته به عنوان مربی در باشگاه ها، ورزشگاه ها، حتی در وزارت ورزش بخش های ورزشی می توانند مشغول به کار شوند. همچنین به عنوان کارشناس تربیت بدنی و ورزشی در بخش تربیت بدنی کشور ،یا مربی و مسئول ورزشی و حتی تدریس دروس مرتبط با ورزش نیز یکی دیگر از مواردی است که می توانند در آن شاغل شوند.

بیشتر بخوانید:

معرفی چند اپلیکیشن گردشگری برای سفر

ده دانشگاه برتر ایران

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.