حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
حذفیات کنکور ریاضی 1401
04 تیر 1401 - 18:50
شناسه : 1076

نگاهی به حذفیات کنکور ریاضی 1401 لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی 1401 اعلام شد . سازمان سنجش اعلام کرد که برخی ار مباحث و صفحات رشته ریاضی برای کنکور امسال حذف شد و جزء منابع کنکوری نمی باشد . و داوطلبان باید با تهیه این لیست و مارجعه به آن اطلاع داشته باشند که کدام […]

ارسال توسط :
پ
پ

نگاهی به حذفیات کنکور ریاضی 1401

لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی 1401 اعلام شد . سازمان سنجش اعلام کرد که برخی ار مباحث و صفحات رشته ریاضی برای کنکور امسال حذف شد و جزء منابع کنکوری نمی باشد . و داوطلبان باید با تهیه این لیست و مارجعه به آن اطلاع داشته باشند که کدام مباحث حذف شده اند تا برنامه ریزی کنند برای مطالعه منابعی که قرار است در کنکور بیاید در حقیقت حذف کردن بخشی از سر فصل های این رشته برای داوطلبان خوشحال کننده است چون از حجم مطالب کاسته می شود . با کنکور آنلاین همراه باشید.

حذفیات کنکور 1401 کدام اند ؟

منابع کنکوری هر سال در حال تغییر است یا مقداری مطالب به کتاب های درسی اضافه می شود یا مقداری حذف می شوند و رشته ریاضی از این تغییرات برخوردار است . سازمان سنجش مانند همه رشته های درسی فهرستی از حذفیات کنکور این رشته را منتشر می کند ولی برخی از داوطلبان که اطلاعی از حذفیات ندارند کل کتاب یا کل مطالب را مطالعه می کنند و منظور از حذفیات این نیست که چندین فصل و چندین صفحه حذف می شود منظور از حذف ، حذف پاورقی ها ، بیشتر بدانید ، و یا صفحات معدودی است که سازمان سنجش مشخص می کند .

بنابراین توصیه می کنیم که حتما سعی کنید وقتی لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی 1401 اعلام شد آن را از منابع های مختلف و معتبر  ودر دسترس تهیه کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید .

دلیل این پیشنهاد آن است که شما شاید کتابی را کنار گذاشته اید و از نظر خودتان آن کتاب جزء حذفی های کنکور است ولی کاملا برعکس باشد و انجام این کار به ضرر شما باشد ظوری باشد که از آن کتاب در ککور سوالی بیان شود و شما غافل از اینکه آن را مطالعه نکرده اید نتوانید به سوال های مربوط به کتابی را که گنار گذاشته اید پاسخ گو باشید و در این میان سایت کنکور آ«لاین به شما کمک می کند که به روز ترین حذفیات و منابع درسی کنکور سراسری را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

برای اطلاع از لیست جدید حذفیات کنکور 1401 در ادامه مطالب با ما همراه باشید .

بیشتر بخوانید:

کنکور کی حذف می شود؟

اعلام لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی 1401

یکی از موضوعاتی که در حیطه حذفیات کنکور ریاضی 1401 وسایر رشته ها همواره ذهن برخی از داوطلبان رو به خود مشغول می کند، این است که آیا برای داوطلبان نظام قدیم هم فهرست حذفیات اعلام می شود؟ نگرانی های این عزیزان کاملا درک است، چرا که سازمان سنجش در طی اخبارهایی که منتشر نموده است، اعلام کرده بود که برای امسال کنکور نظام قدیم نداریم ولی حرفها و تصمیماتی از این جانب به گوش می رسد که سازمان سنجش در نظر دارد هم برای نظام قدیم و هم برای نظام جدید حذفیاتی در نظر داشته باشد و در ادامه به حذفیات نظام قدیم و حذفیات نظام جدید اشاره کرده ایم .

حذفیات کنکور ریاضی 1401 ( نظام جدید )

حذف  بخش ( تمام مطالب خواندنی کتاب )دروس ریاضی 1 ، هندسه (3-2-1) ، حسابان (2-1) ، ریاضیات گسسته ، آمار احتمال حذف بخش (پا ورقی ها ، بیشتر بدانید ، خوب است بدانید ) دروس فیزیک 1 ، فیزیک 2 ، فیزیک 3

حذف بخش ( پانویس ها ، بیشتر بدانید ،تارنماها ، واژه نامه ها ) دروس شیمی 1

حذفیات کنکور ریاضی ( نظام قدیم )

حذف بخش ( بیشتر بدانید ، آزمایش کنید ) دروس شیمی 1 ، شیمی 2 ، شیمی 3

حذف فصل 8 درس آمار و مدل سازی (علوم ریاضی )

حذف بخش (قسمت های مطالعات آزاد ، پیوست ها ، آونگ های مخروطی ، حرکت های دورانی در سطح قائم2. زندگی نامه ها ، سرگذشت دانشمندان) دروس فیزی1 ، فیزیک 2 ، فیزیک 3 ،فیزیک ( علوم ریاضی )

حذفیات دروس عمومی کنکور ریاضی (نظام جدید )

حذف بخش (مفهوم ، محتوا و ترجمه آیات ابتدای هر درس. فعالیت های ستار. محتوای بخش های  بیشتر بدانیم  ،  پاسخ سوالات شما  ،  پیشنهاد  ،  دانش تکمیلی  ،  معرفی کتاب  ،  فیلم ، پاورقی ها  و  برداشت) دروس دین و زندگی دهم تا دوازدهم

حذف بخش (بخش  البحث العلمی ، المعرّبات الفارسیه ،خوب است بدانیم) از دروس عربی و زبان قرآن دهم تا دوزادهم .

حذف بخش (جا به جایی و جهش ضمیر ) از دروس فارسی دهم

بنابراین در این مطلب لیست جدید حذفیات کنکور ریاضی اعلام شد. چنانچه در مطالعه دروس رشته ریاضی، نحوه تست زنی، رشته های دانشگاهی و شرایط بازار کار آن ها سوال دارید، می توانید از مشاورین سایت ما کنکور آنلاین کمک بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.