حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
معرفی چند اپلیکیشن گردشگری برای سفر
14 مهر 1401 - 7:15
شناسه : 1210

معرفی چند اپلیکیشن گردشگری برای سفر در این گفتار قصد معرفی چند اپلیکیشن گردشگری برای سفر را داریم . اگر این موضوع برای شما مفید است و مورد نیازتان می‌باشد تا پایان همراه کنکور آنلاین باشید . در مورد گردشگری گردشگری برای عموم مردم صرفا یک تفریح  محسوب نمیشود و در پس خود اهداف مهم […]

ارسال توسط : نویسنده : حدیثه ساسانیان
پ
پ

معرفی چند اپلیکیشن گردشگری برای سفر

در این گفتار قصد معرفی چند اپلیکیشن گردشگری برای سفر را داریم . اگر این موضوع برای شما مفید است و مورد نیازتان می‌باشد تا پایان همراه کنکور آنلاین باشید .

در مورد گردشگری

گردشگری برای عموم مردم صرفا یک تفریح  محسوب نمیشود و در پس خود اهداف مهم و مختلفی دارد . از برترین اهداف گردشگری میتوان به ایجاد مشاغل مختلف برای جوانان سرزمینمان اشاره کرد . شغل هایی مانند فروش غذاها و خوراکی های محلی شهر و روستای مورد نظر ، حمل و نقل مسافران با تاکسی و ون های مخصوص ، ایجاد هتل‌های بزرگ در محل مورد نظر و استخدام افراد زیاد ، تاسیس تورهای گردشگری جذاب و غیره

هدف مهم دیگر نمایش فرهنگ مردمی است که در آن محل ساکن هستند که این مسئله از طریق بازدید مکان های تاریخی و فرهنگی و گشت و گذار در بازار ها و محله های قدیمی برای گردشگران مشخص میشود و فرهنگ و تمدن آن مکان را به بهترین شکل ممکن نشان میدهد .

انواع گردشگری

در راستای معرفی چند اپلیکیشن گردشگری برای سفر بهتر است که در ابتدا با انواع گردشگری اشنا شویم . انواع گردشگری عبارت است از :

  • ۱_ گردشگری فرهنگی
  • ۲_ گردشگری تفریحی
  • ۳_ گردشگری تاریخی
  • ۴_ گردشگری بیابانی
  • ۵_ گردشگری هنری
  • ۶_ گردشگری سلامت
  • ۷_ گردشگری ماجراجویانه
  • ۸_ گردشگری ورزشی
  • ۹_ گردشگری مذهبی
  • ۱۰_ گردشگری قومی
  • ۱۱_ گردشگری شهری
  • ۱۲_ گردشگری تجاری
  • ۱۳_ گردشگری طبیعت
  • ۱۴_ گردشگری علمی _ آموزشی
  • ۱۵_ زمین گردشگری

در ادامه چند مورد از این انواع گردشگری ها را برایتان توضیح خواهیم داد .

گردشگری تجاری :

هدف از گردشگری تجاری افراد ، شرکت در کنفرانس های بازرگانی و همایش های صنعتی می‌باشد . این نوع از مسافرت ها در شهر ها و کشور های توسعه یافته رواج بیشتری دارد ،  به همین علت برای بازرگانان و تاجران هتل های ویژه ای طراحی شده است .

گردشگری مذهبی :

گردشگری مذهبی به نوعی زیر مجموعه ای از فرهنگی محسوب میشود . همه ی افراد مسلمان که از نظر مالی مشکل ندارند یک سفر واجب حج باید بروند که در این سفر هدایایی نیز به عنوان تبرک خریداری میکنند .

گردشگری سلامت :

برخی از مردم به شهرهایی سفر می‌کنند و قصدشان از این مسافرت استفاده از خدمات پزشکی مکان مورد نظر می‌باشد . در سال‌های گذشته بسیاری از بیماری‌های خاص در کشور ما راهی برای درمان نداشت و هموطنان ما مجبور بودند برای درمان بیماری خود به کشورهای همسایه سفر کنند ، اما در چند سال اخیر کشور ما در زمینه ی درمان بیماری هایی مانند سرطان پیشرفت چشمگیری داشته است بصورتی که خود مقصد بسیاری از افراد از کشور های مختلف برای درمان شده است . در این قسمت میتوانیم به شهرهای بزرگی مانند تهران ، مشهد ، ارومیه ، شیراز ، یزد ، تبریز و غیره اشاره کنیم که از لحاظ سلامتی و پزشکی قطب گردشگری کشور ما ایران به حساب می آیند . باید به این نکته نیز توجه کرد که فردی که به قصد درمان گردشگر محسوب میشود صد در صد هزینه های بسیار زیادی نسبت به یک مسافر معمولی که صرفا برای تفریح به گردش درامده  خواهد داشت .

گردشگری ورزشی :

برای مثال یک مسابقه ی فوتبال برای تمامی مردان و برخی از بانوان هیجان انگیز است و جذابیت دارد ، بنابراین وقتی قرار است که در شهر یا کشوری یک رویداد ورزشی بزرگ باشد هواداران بسیاری به آنجا برای تماشا و تشویق تیم مورد نظر خود سفر میکنند . مسابقات جام جهانی ، المپیک ، مسابقات دو و میدانی ، مسابقات فوتبال ، مسابقات والیبال و غیره از رویداد های بزرگ ورزشی محسوب می‌شوند . باید به این نکته توجه کرد که در شهرهایی که قرار است رویداد های ورزشی برگزار شود باید هتل ها و مکان هایی را برای اسکان هواداران از قبل آماده کنند .

بیشتر بخوانید:

ده دانشگاه برتر ایران

بهترین دانشگاه های مهندسی جهان

بهترین برنامه ها و اپلیکیشن های گردشگری :

اگر در جست و جوی یک مرجع مطمئن برای سفر خود هستید ، برنامه ها و اپلیکیشن های بسیاری وجود دارند که این اطلاعات را به روش های گوناگون خدمت مردم ارائه کرده‌اند . در ادامه این گفتار قصد داریم به معرفی چند اپلیکیشن گردشگری برای سفر بپردازیم پس همچنان با ما همراه باشید . سفر کردن برای افراد وقتی لذتبخش میباشد که با  اطلاعات کافی همراه باشد ، اطلاعاتی از قبیل محل اسکان مناسب ، جاذبه های فرهنگی و تاریخی و غیره

بنابراین مردم همیشه باید قبل از اینکه به سفر بروند در مورد شهر مورد نظر تحقیقات لازم را انجام دهند که در عصر امروز با استفاده از اینترنت و فضای مجازی کار تحقیقات خیلی ساده تر از زمان های قدیم می‌باشد .

در ادامه میخواهیم چند اپلیکیشن گردشگری را نام ببریم و توضیحاتی کوتاه راجع به آن ها بگوییم .

۱_ اپلیکیشن همگردی :

اپلیکیشن همگردی یکی از کاربردی ترین برنامه ها می‌باشد که هم در گوشی های اندروید و هم در گوشی های آیفون میتوان از آن بهره برد . از این برنامه میتوان برای بدست آوردن اطلاعات شهرهای مختلف ایران استفاده کرد و در هنگام تفریح و مسافرت لذت کافی را برد . در برنامه ی همگردی فقط اطلاعات مربوط به شهرهای کشورمان ثبت نشده بلکه اطلاعات مربوط به بعضی از کشورهای دیگر هم ثبت شده است . در ضمن از طریق سایت همین اپلیکیشن می‌توانید به راحتی بلیط بخرید و هتل رزرو کنید .

۲_ اپلیکیشن ایران 361 درجه :

افراد از این اپلیکیشن برای سفرهای داخل کشور به راحتی می‌توانند استفاده کنند زیرا یک برنامه ی کاربردی و جامع می‌باشد و یک لیست کامل از جاذبه های گردشگری ، تاریخی ، فرهنگی ، موزه ها و غیره در خود جای داده است .

۳_ اپلیکیشن الی گشت :

این اپلیکیشن نیز یکی دیگر از منابع مناسبی می‌باشد که میتوان از آن برای  بدست آوردن اطلاعات شهرهای مختلف کشور استفاده کرد . از طریق سایت اپلیکیشن الی گشت هم مانند سایر برنامه ها میتوان بلیط هواپیما خرید ، هتل رزرو کرد و یا لیست تورهای مسافرتی را مشاهده نمود .

۴_ اپلیکیشن لذت سفر :

آخرین اپلیکیشن و سایتی که میخواهیم در راستای موضوع معرفی چند اپلیکیشن گردشگری برای سفر نام ببریم ” لذت سفر ” می‌باشد . از این برنامه نیز میتوان برای مسیریابی شهر های مختلف ایران ، رزرو هتل و غیره استفاده نمود .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.