حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 29 April , 2024 ساعت ×
بررسی جغرافیای کنکور انسانی
10 بهمن 1400 - 16:16
شناسه : 662
با کنکور آنلاین همراه باشید تا به بررسی جغرافیای کنکور انسانی بپردازیم. یکی از مباحثی که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

نگاهی کلی به جغرافیا کنکور انسانی درس جغرافیا که درهر 3 پایه دهم ، یازدهم و دوازهم مطرح شده است 15 سوال در کنکور دارد که دراین مقاله به طور کامل جغرافیا کنکورانسانی را زیرذره بین خواهیم برد با کنکور آنلاین همراه باشید. ضریب درس جغرافیا در کنکور: زیرگروه یک : 1 زیر گروه دو: […]

ارسال توسط : نویسنده : یاشار
پ
پ

نگاهی کلی به جغرافیا کنکور انسانی

درس جغرافیا که درهر 3 پایه دهم ، یازدهم و دوازهم مطرح شده است 15 سوال در کنکور دارد که دراین مقاله به طور کامل جغرافیا کنکورانسانی را زیرذره بین خواهیم برد با کنکور آنلاین همراه باشید.

ضریب درس جغرافیا در کنکور:

  • زیرگروه یک : 1
  • زیر گروه دو: 1
  • زیر گروه سه : 1
  • زیر گروه چهار:3
  • زیر گروه پنچ: 1

ما در کنکورانسانی ضریب صفر نداریم و درس های تاریخ و جغرافیا ضریب یک دارند و همچنین درس جغرافیا در زیر گروه چهار ضریب 3 دارد که برای داوطلبانی که هدفشان رشته های زیر گروه چهار است ازاهمیت بالایی برخوردار است .

بودجه بندی جغرافیا در کنکور

  • سال دهم: ( کنکور 98>> 3 سوال / کنکور 99 >>> 5 سوال / کنکور 1400>> 5 سوال)
  • سال یازدهم : ( کنکور 98 >> 6 سوال / کنکور99 >> 5 سوال / کنکور 1400 >> 5 سوال )
  • سال دوازدهم: ( کنکور 98 >> 6 سوال / کنکور 99 >> 5 سوال / کنکور 1400 >> 5 سوال

به طور کلی از هر پایه 5 سوال از درس جغرافیا در کنکور انسانی مطرح میشود .

جغرافیا را حذف کنیم یا نه؟

درادامه ی بررسی جغرافیا کنکورانسانی ، به یک سوال پرتکرارداوطلبان کنکور انسانی پاسخ خواهیم داد . باتوجه به ضریب پایین این درس در کنکور اغلب داوطلبان این درس را حذف می کنند و درصد کلی بچه ها دراین درس به شدت افت کرده است پس با کسب یک درصد مناسب( 50 درصد به بالا ) میتوانید تراز بالایی را دراین درس به دست آورید .

پس اگر وقت کافی دارید با یک برنامه ریزی اصولی و مرورهای مناسب جغرافیا را مطالعه کنید که میتوانید هم در کنکور و هم در امتحانات نهایی نمره ی قابل قبولی کسب کنید .

سطح سوالات جغرافیا در کنکور

درسال های اخیر سوالات جغرافیا بیشتر به سمت مفهومی  شدن رفته و دیگر به سادگی نمیشود به آنها پاسخ داد پس بهتراست اگر برای جغرافیا وقت میگذارد و آن را مطالعه می کنید ، مطالعه ی شما سطحی نباشد و سعی کنید به مفاهیم نمودارها و عمس های کتاب درسی توجه کنید .

لازم است برای جغرافیا منبع تست تهیه کنیم؟

ازآنجایی که درس جغرافیا درس حفظی است و فقط خواندن متن کتاب درسی و به خاطر سپردن آنها میتواند حوصله بر و کسل کننده باشد بهتراست یک منبع تست داشته باشید تا بعضی موارد را هم بااستفاده از تست زنی به خاطر بسپارید .

باتوجه به مفهومی شدن سوالات کنکور در سال های اخیر( به ویژه دوسال اخیر) بهتراست یک کتاب تست تهیه کنید تا با سبک سوالات جدید کنکور بیشتر آشنا شوید تا در جلسه ی کنکور مشکلی از این بابت نداشته باشید .

مرور کلی بر جغرافیای کنکور انسانی

درپایان مقاله باید اشاره کنیم که درست است که درس جغرافیا و تاریخ از اهمیت کمتری نسبت به سایر دروس انسانی برخوردار هستند اما برای قبولی دربهترین رشته ها و دانشگاه ها کسب درصد مناسب دراین دو درس لازم و ضروری است . پس از الان تا کنکور بایک برنامه ریزی اصولی و مرورهای منظم میتوانید درصد قابل قبولی از این دو درس بگیرید .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.