حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
چگونه تست کنکوری بزنم؟
11 دی 1400 - 12:05
شناسه : 494
اغلب مشاوران کنکور دو سبک تست زنی برای سوال چگونه تست کنکوری بزنم ؟ را مطرح می کنند :

چگونه تست کنکوری بزنم؟ بررسی کلی سوال چگونه تست کنکوری بزنم؟ با کنکور آنلاین همراه باشید. اغلب مشاوران کنکور دو سبک تست زنی برای سوال چگونه تست کنکوری بزنم ؟ را مطرح می کنند : سبک اول : تست آموزشی( تست های بدون زمان ) سبک دوم: تست های زمان دار است که به بررسی […]

ارسال توسط : نویسنده : یاشار
پ
پ

چگونه تست کنکوری بزنم؟

بررسی کلی سوال چگونه تست کنکوری بزنم؟ با کنکور آنلاین همراه باشید.

اغلب مشاوران کنکور دو سبک تست زنی برای سوال چگونه تست کنکوری بزنم ؟ را مطرح می کنند :

  • سبک اول : تست آموزشی( تست های بدون زمان )
  • سبک دوم: تست های زمان دار است که به بررسی هردو آنان خواهیم پرداخت .

چگونه تست آموزشی بزنیم؟

منظور از تست آموزشی یعنی تست زنی بلافاصله بعد از مطالعه ی درسنامه یا آموزش دیدن که در این سبک از تست زنی زمان برای دانش آموز اهمیت ندارد و اولویت اول یادگیری تمام مطالب است که  توصیه میشود حتما پاسخنامه ی تست ها بررسی شود حتی اگر به سوالات پاسخ درست داده باشیم و حتما نکات تست ها را به طور کامل یادبگیریم .

منظور از تست زمان دار چیست؟

همانظور که می دانیم یکی از پارامترهای بسیار مهم و سرنوشت ساز کنکور بحث زمان و مدیریت زمان است . پس بدیهی است که دانش آموز بعد از زدن تست های آموزشی و یاد گرفتن تمامی مطالب به سراغ زدن تست های زمان دار برود  و اطلاعات خود را مجدد و درتایم کوتاه تر بسنجد .

image2 - چگونه تست کنکوری بزنم؟

نحوه ی تست زنی به شکل زمان دار

در ادامه ی مقاله چگونه تست کنکوری بزنیم ، می رسیم به نحوه ی زدن تست های زمان دار که دراین شیوه دانش آموز تعدادی تست از هر مبحث را انتخاب می کند و براساس زمان بندی تست ها در کنکور شروع به پاسخ دادن به تست ها می کند و پس از تمام شدن زمان  شروع به بررسی تست ها می کند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

اهمیت بررسی تست های زمان دار

بعد از پایان تست زنی ، دانش آموزشروع به بررسی تست ها می کند و در این مرحله اگر به سوالی پاسخ صحیح داده دیگر نیازی به بررسی پاسخنامه تشریحی نیست اما اگر به سوالی پاسخ اشتباه داده و حتی اصلا نتوانسته جوابی به آن تست بدهد علاوه بر بررسی پاسخنامه تشریحی و یادگرفتن کامل نکته ی آن تست ، تست را علامت گذاری میکند .

نشانه گذاری تست ها :

یکی مهم ترین نکات در تست زنی نشانه گذاری تست ها است که در دوران مرور و جمع بندی بسیار حائز اهمیت است چون باعث میشود با سرعت بیشتری تست های مهم و همچنین تست هایی که در آن ها اشکال داشتید را مرور کنید و همچنین در مرورهایی که برای تسلط بیشتر روی دروس انجام میشود بررسی این تست ها در اولویت است .

اولویت بندی تست های نشانه گذاری:

ما تست هایی که برای باراول پاسخ غلط داده ایم را با یک ستاره (یا مثلا رنگ سبز) ، تست هایی که برای باردوم در مرور مجدد پاسخ غلط داده ایم با دو ستاره ( یا یک رنگ دیگر) مشخص می کنیم و نهایتا این کار را برای سه بار انجام می دهیم که دراین روش ما به اشکالات خود اولویت داده ایم و در دوران مرور با دید بهتر و بازتری مطالب را مرور می کنیم .

یک نکته ی مهم طلایی

در پایان مقاله ی چگونه ی تست کنکوری بزنیم؟ باید به یک نکته ی اساسی و مهم اشاره کرد و آن این است که برای موفقیت در کنکور یک دانش آموز باید تست های زیادی بزند اما اولویت با تست های استاندارد و مشابه سال های قبل کنکور است .که همواره طراحان کنکور توجه ویژه ای به آن ها دارند.

حالا به نظر شما هدف ما از بیان تست های استاندارد برای کنکور چیست؟

برای یافتن پاسخ این سوال مهم ، می توانید مقاله ی تست های استاندارد کنکور را مطالعه نمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.