حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 17 March , 2024 ساعت ×
مافیای کنکور در ایران
17 فروردین 1402 - 8:45
شناسه : 1701

مافیای کنکور در ایران همه ما اسم کنکور را شنیده ایم. مهم ترین آزمونی که دانش آموزان برای ورود به دانشگاه می دهند.اما این کنکور مافیاهایی هم دارد. شاید بگویید مافیای کنکور در ایران یعنی چه؟ همراه کنکور آنلاین باشید کمی راجع به این مسئله صحبت کنیم. مافیای کنکور به شبکه‌ای از افراد و سازمان‌هایی […]

ارسال توسط :
پ
پ

مافیای کنکور در ایران

همه ما اسم کنکور را شنیده ایم. مهم ترین آزمونی که دانش آموزان برای ورود به دانشگاه می دهند.اما این کنکور مافیاهایی هم دارد. شاید بگویید مافیای کنکور در ایران یعنی چه؟ همراه کنکور آنلاین باشید کمی راجع به این مسئله صحبت کنیم.

مافیای کنکور به شبکه‌ای از افراد و سازمان‌هایی گفته می‌شود که با هدف تأمین قبولی در آزمون کنکور، به طور قانونی و یا غیرقانونی و با استفاده از روش‌های مختلف، مثلا وعده قبولی و فروش کتب های آنچنانی ، فروش سوالات ، خرید و فروش پاسخنامه، تقلب و … در این آزمون‌ها دخالت دارند. این افراد معمولاً با دریافت پول های کلان از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان، به آن‌ها کمک می‌کنند که نمره قبولی در کنکور کسب کنند.

از آنجایی که کنکور یکی از مهمترین و مصممترین آزمون‌ها در ایران است، مافیای کنکور برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان نگرانی‌هایی را به همراه دارد. این مشکل از یک سو به عدم اعتماد به نتیجه این آزمون و افزایش تبعیض در قبولی دانشجویان منجر می‌شود و از سوی دیگر، به واسطه کمک به دست آوردن قبولی به هر قیمتی، اخلاق و ارزش‌های اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در چند سال اخیر، تلاش‌هایی برای مبارزه با مافیای کنکور در ایران صورت گرفته است. این تلاش‌ها شامل اصلاح سیستم آزمون، افزایش نظارت‌ها و مراقبت‌های امنیتی در آزمون کنکور و همچنین محکومیت و مجازات قانونی افراد متخلف می‌شود. با این حال، هنوز هم مافیای کنکور به عنوان یکی از چالش‌های مهم آموزش و پرورش در ایران باقی است.

گاج و قلم چی

مافیای گاج و قلم نیز همانند مافیای کنکور، به شبکه‌ای از افراد و سازمان‌ها گفته می‌شود که با هدف قبولی در کنکور از منابع عمومی، در حوزه آموزش و پرورش استفاده می کنند. با مقاله مافیای کنکور در ایران همراه باشید.

مافیای گاج به گروهی از افراد گفته می‌شود که در زمینه امور اقتصادی و مالی مرتبط با ساخت و توزیع کتاب‌های درسی، کمک آموزشی و تجهیزات آموزشی فعالیت می‌کنند. این گروه‌ها معمولاً با استفاده از روش‌های مختلف از جمله توزیع کتاب‌های درسی، افزایش قیمت‌ها و… سود خود را به دست می‌آورند.

ناگفته نماند که همین کتب ها در خود آزمون کنکور هم اثر داشته و گاها سوالات بی رتبطی در کنکور مطرح می شود که تحت تاثیر آزمون ها و کتب های مافیای گاج و قلم چی است.

مافیای قلم به گروهی از افراد گفته می‌شود که در زمینه امور آموزشی و پرورشی فعالیت می‌کنند. این گروه‌ها معمولاً با استفاده از روش‌های مختلف از جمله تدوین و ارائه آموزش نامناسب و غیرعلمی، ایجاد نظامی غیررسمی و موازی با سیستم آموزشی رسمی، فروش کتب و جزوه و… درآمد بیشتری کسب می‌کنند.

مافیای گاج و قلم نیز مشکلات جدی برای سیستم آموزشی کشور به وجود آورده و برای رفع آن‌ها باید اقدامات لازم از جمله تشدید نظارت و اعمال مجازات‌های سخت‌تر برای افراد متخلف و بهبود سیستم آموزشی انجام شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.