حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 26 March , 2024 ساعت ×
باید ها و نباید های آخرین هفته کنکور
16 بهمن 1400 - 12:05
شناسه : 694

توصیه های بسیار مهم در روزهای پایانی به کنکوری ها اگر به کنکور چند روزی بیشتر نمانده اصلا نگران نباشید. کافی است با یک برنامه ریزی صحیح مانند شرکت در کنکور آنلاین، مرور درس ها، تمرکز در زمان مطالعه، تنظیم خواب، ورزش، تغذیه مناسب، مطالعه ی مرجع جزوه های کنکور و … خودتان را برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

توصیه های بسیار مهم در روزهای پایانی به کنکوری ها

اگر به کنکور چند روزی بیشتر نمانده اصلا نگران نباشید. کافی است با یک برنامه ریزی صحیح مانند شرکت در کنکور آنلاین، مرور درس ها، تمرکز در زمان مطالعه، تنظیم خواب، ورزش، تغذیه مناسب، مطالعه ی مرجع جزوه های کنکور و … خودتان را برای شرکت در کنکور و از مدرسه تا صنعت آماده کنید. پس بهتر است با مطالبی که در این مقاله به شما پیشنهاد می شود خود را بیش از پیش برای شرکت در کنکور سراسری آماده کنید.

حرفه ای درس بخوانید!

در حال حاضر، با وجود شیوع ویروس کرونا، شرایط برای رقابت در همه ی رشته ها سخت شده و برای کسب رتبه خوب باید روزهای مانده به کنکور به خصوص هفته آخر را به طور حرفه ای درس بخوانید. کلاس کنکور آنلاین به شما آموزش می دهد چطور حرفه ای درس بخوانید. یکی دیگر از مهم ترین منابع جهت آمادگی در کنکور سراسری جزوه های کنکوری و کتاب های کمک آموزشی و تستی است. در این مسیر بهتر است از مرجع جزوه های کنکور استفاده کنید تا مسیر از مدرسه تا صنعت را به خوبی طی نمایید.

دوره بسیار چالش برانگیز

برای آزمون مؤسسات آموزش عالی که سرنوشت صدها هزار دانشجو را از مدرسه تا صنعت تعیین می کند فقط چند روز دیگر باقیست. امسال که ویروس کرونا تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده، کنکور دانشگاه در سایه همه گیر برگزار می شود و هیجان و استرس در دانش آموزان و خانواده هایشان موج می زند. دوره ای که در آن قرار داریم؛ یک فرآیند بسیار چالش برانگیز برای جوانانی است که برای آزمون کنکور آماده می کنند. با این حال، برخی از راهکارها مانند کنکور آنلاین وجود دارد که دانش آموزانی برای شرکت در آزمون باید به آن توجه کنند تا خود را آرام کرده، اضطراب خود را کنترل کنند و انگیزه خود را افزایش دهند. در ادامه به چند راهکار ساده و مهم برای گذراندن صحیح روزهای آخر مانده به کنکور سراسری می پردازیم.

شرایط و ضوابط را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید

شرایط و ضوابط شرکت در کنکور را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید. روند کاری خود، مرور سوالات سال های گذشته، مطالعه مرجع جزوه های کنکور و موضوعاتی که احتمالا پرسیده می شود را مشخص نمایید. یک برنامه ساده و کاربردی برای خود بنویسید. پس از این مرحله، اکنون می توانید به مرحله بعدی بروید.

خلاصه و تکرار را فراموش نکنید

با نزدیک شدن به روز امتحان، دروسی وجود دارد که فکر می کنید به مرور نیاز دارند. به همین دلیل خلاصه و تکرار برای جبران کمبودهای شما بسیار مهم است. موضوعاتی را که تا به حال پوشش داده و سؤال کرده اید مرور کنید. بنابراین، آمادگی بیشتری برای امتحان خواهید داشت. شرکت در کنکور آنلاین می تواند به آمادگی ذهنی شما کمک کند.

هر روز تست تمرینی بزنید

حل سوالات فقط مهارت شما را در این موضوع نشان نمی دهد. این هم یک تجربه است. شناسایی اشتباهی که در یک سبک خاص از مدل سوال مرتکب شده اید ممکن است به این معنی باشد که شما آن اشتباه را در امتحان مرتکب نمی شوید. بنابراین از طریق مرجع جزوه های کنکور هر روز از خودتان امتحان گرفته و در کنکور آنلاین شرکت کنید.

PIC 1 - باید ها و نباید های آخرین هفته کنکور

نکات و توصیه های مهم برای روز های پایانی کنکور

سوالات، تفاوت را ایجاد می کنند

“از کدام منبع باید هنگام حل یک سوال استفاده کنم؟” منابع مفید زیادی در بازار مانند مرجع جزوه های کنکور وجود دارد. اما سوالات و راه حل های سال های گذشته را که این روزها در آستانه امتحان در سایت ها منتشر شده را فراموش نکنید. این کار باعث افزایش سبک سوالات تمرینی و آشنایی با امتحان شما می شود. فراموش نکنید که کنکور آنلاین برای مواجهه با کنکور سراسری بسیار تاثیرگذار است.

روند همیشگی زندگی خود را مختل نکنید

مراقب باشید که تغییراتی در روند همیشگی زندگی خود، به خصوص رژیم غذایی و الگوی خواب خود ایجاد نکنید. برای اینکه دچار فشار و وحشت بی مورد ناشی از کاهش زمان نشوید، به شرط برنامه ریزی و برقراری تعادل، زمانی را به فعالیت های اجتماعی، خانواده و دوستان اختصاص دهید.

چه زمانی درس خواندن را متوقف کنیم؟

شما بهتر میدانید چه زمانی درس خواندن را تمام کنید. هیچ قانون واحدی وجود ندارد که برای همه معتبر و سازگار باشد. اما تجربیات دانش آموزان در طول سالیان نشان می دهد که توقف درس خواندن و کنکور آنلاین یکی دو روز قبل از امتحان کار درست و مناسبی است و چنین نگرشی در زندگی ما تناسب بیشتری خواهد داشت.

همه ی مراحل آماده سازی را تکمیل کنید

بهتر است چند روز قبل از امتحان کنکور تمام آمادگی های خود را مانند کنکور آنلاین، مطالعه ی مرجع جزوه های کنکور و … تکمیل کنید. آماده سازی فنی خود را از چند روز قبل به پایان برسانید، مانند بررسی محل برگزاری امتحان، برنامه های حمل و نقل، تکمیل مدارک مورد نیاز و تهیه لباس راحت برای روز امتحان. به این ترتیب می‌توانید از شگفتی‌هایی که هرگز نمی‌خواهید رخ دهند و جبران آن‌ها سخت خواهد بود، جلوگیری کنید.

احساسات خود را یادداشت کنید

اشتراک گذاری با همسالان این احساس را تقویت می کند که شما در این زمینه تنها نیستید، در حالی که اشتراک گذاری با خانواده و معلمان از نظر راهنمایی موثر خواهد بود. یادداشت روزانه احساسات به طور منظم در بیان آنها مفید خواهد بود. احساسات خود را در 3 روز گذشته به طور منظم در یک دفترچه یادداشت کنید.

در طول تست های آزمایشی از ماسک در خانه استفاده کنید

ویروس کرونا به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه است. بنابراین، شما در محیط امتحان با ماسک خواهید نشست. پس در تست های آزمایشی در خانه از ماسک استفاده کنید. زیرا در غیر این صورت استفاده از ماسک در امتحان می تواند باعث ناراحتی شود؛ زیرا این چیزی است که هیچ دانش آموزی تا به حال تجربه نکرده است. در حین کنکور آنلاین در منزل، ایجاد محیط امتحان با ماسک باعث می شود تا شما به روز امتحان واقعی راحت تر عادت کنید.

برای سرگرمی وقت بگذارید

این روزهای آخر قبل از کنکور برای سرگرمی های خود وقت بگذارید. علاوه بر آمادگی برای امتحان، با فعالیت های سرگرمی در خانه از آنها لذت خواهید برد. حتی اگر یک ساعت در روز باشد. خواهید دید که این فعالیت ها چقدر در آرامش ذهن شما موثر خواهد بود.

به تغذیه و خواب خود توجه زیادی کنید

تحصیل در منزل و روند آن باعث شده که رژیم غذایی و الگوی خواب خارج از روال استاندارد شکل بگیرد. در حالی که زمان کمی تا آزمون باقی مانده است، ایجاد نظم در روال استاندارد خود مطابق با روز و ساعت امتحان مفید خواهد بود.

از رسانه های اجتماعی دوری کنید

این روزها، اخبار در رسانه های اجتماعی اضطراب ما را نسبت به موضوع افزایش می دهد و بر ما تأثیر منفی می گذارد. بد نیست از چنین اخباری دوری کنید، به خصوص در این زمان که زمان کمی برای امتحان باقی مانده است. در 3 روز گذشته از رسانه های اجتماعی دوری کنید.

روابط اجتماعی را قوی نگه دارید

حضور و فراوانی روابط اجتماعی قدرتمندترین ابزار برای مقابله با اضطراب است. در این فرآیند از راه هایی مانند چت تصویری با دوستان خود در ارتباط باشید. بدین ترتیب خواهید دید که در اضطراب این موضوع تنها نیستید و از خوبی های روابط اجتماعی بهره مند خواهید شد.

به طور منظم ورزش کنید

همچنین اثرات منفی محدودیت حرکتی را در طول دوره ایزوله شدن در خانه مشاهده می کنیم. ورزش در خانه را در کنار کنکور آنلاین فراموش نکنید، حتی اگر به مدت نیم ساعت در روز باشد. به طور خاص، تمرینات یوگا، مدیتیشن و تنفس را انجام دهید؛ زیرا مقابله با اضطراب را آسان تر می کند.

مطمئن شوید که پیش نیازهای کافی برای کنکور را دارید

اکنون زمان آن فرا رسیده است که از خود بپرسید در مقایسه با سطح ابتدایی خود در دروس در چه سطحی هستید و سطح مورد نیاز برای قبولی در امتحان چیست؟ برای مثال دانش آموز می تواند دفترچه ها، یادداشت های خود و فهرست مطالب دروس متوسطه خود را لیست کرده و با اطلاعات ارائه شده توسط مدارس در مورد موضوع مورد مطالعه مقایسه کند تا متوجه شود آیا قبلاً این موضوع را مطالعه کرده است یا خیر.

خود را در موقعیت امتحان قرار دهید

برای آماده شدن در کنکور، تمرین زیادی لازم است! انجام مجدد و تسلط بر تمرینات دیده شده در کلاس و بهره مندی از مرجع جزوه های کنکور اولین قدم است؛ اما پس از آن باید به تمرینات پیچیده تری بروید و بتوانید خود را در موقعیت امتحان قرار دهید. برای انجام این کار، تمرینات زیادی با پاسخ در اینترنت موجود است. کنکور آنلاین بهترین شیوه در این مورد است.
زدن تست های سال های گذشته نیز در اینترنت برای ورود به این وضعیت بسیار مفید خواهد بود. دانش‌آموز در نهایت می‌تواند زمانی که تمرین می‌کند زمان‌بندی کند تا یاد بگیرد زمان خود را مدیریت کند و در روز کنکور کمتر استرس داشته باشد.

معلم خصوصی بسیار تاثیرگذار است

راه حل های زیادی برای کمک به دانش آموز برای پر کردن تست های کنکور وجود دارد. برنامه های اصلاحی توسط برخی از مدارس متوسطه یا توسط خود دانشگاه ها سازماندهی می شود. تدریس خصوصی نیز می تواند بسیار مفید باشد؛ زیرا به دانش آموز اجازه می دهد تا کار را با توجه به سطح فعلی خود و هدف مورد نظر قرار دهد. برای مثال، با یک معلم خصوصی، دانش‌آموز علاوه بر کار بر روی درک موضوع، می‌تواند تمرین‌های اضافی زیادی نیز انجام دهد. نقش مربی در ایجاد انگیزه در دانش آموز، کمک به او در سازماندهی مطالعه و زمان مفید و انتقال تجربه ی از مدرسه تا صنعت بسیار موثر است.

PIC 3 - باید ها و نباید های آخرین هفته کنکور

کارهایی که یک هفته مانده به کنکور باید انجام دهیم!

مطالعه را در محیط مناسب انجام دهید

مطالعه برای یک امتحان بزرگ می تواند بسیار استرس زا باشد، اما می توان آن را در هفته آخر ساماندهی کرد. بهترین توصیه ای که هر کسی می تواند برای گرفتن نمرات خوب به شما بدهد این است که برای مطالعه وقت بگذارید، آن را در یک محیط مناسب انجام دهید، خود را در کار خود غرق کنید و با دوست و همکلاسی خود در میان بگذارید.
یک مکان ساکت پیدا کنید که بتوانید در آن مطالعه کنید. اگر هنوز با والدین خود در خانه زندگی می کنید، اتاقی آرام را انتخاب کنید که بتوانید از آن برای تنها ماندن و تمرکز بر مطالعه و کنکور آنلاین استفاده کنید. کتابخانه‌ها، کافه‌های آرام و پارک‌ها مکان‌های خوبی در خارج از خانه شما هستند که می‌توانید در آنجا مطالعه کنید.

وقت آزاد خود را محاسبه کنید

مراقب برنامه خود باشید. برنامه هفته آخر خود را بررسی کنید. چقدر وقت آزاد (بدون احتساب سایر مسئولیت هایتان) برای مطالعه دارید؟ این شکاف های زمانی را در تقویم یا برنامه ریز خود که به مرور امتحان اختصاص داده اید علامت بزنید.

اولویت ها را تعیین کنید

اگر با مسئولیت های فوق برنامه خود بسیار مشغول هستید، ممکن است لازم باشد برخی از آنها را به زمان دیگری موکول کنید یا از نزدیکان خود کمک بگیرید تا به شما کمک کنند زمان کافی برای مطالعه داشته باشید. اگر قبل از این آزمون تکالیف دیگری دارید، حتماً تجدید نظرهای خود را برای این آزمون در اولویت قرار دهید، به خصوص اگر امتحان مورد نظر وزن بالاتری داشته باشد.

منظم و متمرکز باشید

کتابچه راهنما و یادداشت های خود را که در کلاس یا در طول جلسات کاری خود گرفته اید را در یک مکان نگه دارید. با گوش دادن به دستورات معلم خود بدانید که در طول آزمون چه چیزی از شما خواسته می شود و بر اساس آن برای مطالعه آماده شوید.

در روز آخر کار را متوقف کنید!

از آنجایی که کار انجام شده در آخرین روز قبل از امتحان می تواند منجر به سردرگمی شود، روز آخر را به جای کنکور آنلاین و مطالعه به ذهن و بدن خود استراحت دهید.

نتیجه گیری

یک دانش آموز آگاه، آماده و سازماندهی شده همه شانس ها را در کنار خود قرار می دهد تا این آزمون را به موفقیت بزرگی تبدیل کند و ورود خود را به آموزش عالی با سرعت بالا آغاز کند. بنابراین بهتر است به دور از هرگونه استرس برای هفته ی آخر مانده به کنکور و عبور از مرحله ی از مدرسه تا صنعت برنامه ریزی کنید.
همگی موفق باشید !

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.