حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
بازار کار رشته پیراپزشکی
15 فروردین 1402 - 13:31
شناسه : 1680

بازار کار رشته پیراپزشکی و اما نوبتی هم باشد نوبت بازار کار رشته پیراپزشکی است. مسئله ای که بارها و بارها از ما پرسیده می شود. با مجله الکترونیکی کنکور آنلاین همراه باشید تا شما را با این رشته بیش از پیش آشنا کنیم. رشته پیراپزشکی یا پزشکی پیشرفته، به دانش و تکنولوژی های پزشکی […]

ارسال توسط :
پ
پ

بازار کار رشته پیراپزشکی

و اما نوبتی هم باشد نوبت بازار کار رشته پیراپزشکی است. مسئله ای که بارها و بارها از ما پرسیده می شود. با مجله الکترونیکی کنکور آنلاین همراه باشید تا شما را با این رشته بیش از پیش آشنا کنیم.

رشته پیراپزشکی یا پزشکی پیشرفته، به دانش و تکنولوژی های پزشکی که به صورت پیشرفته تر و پیچیده تر از رشته پزشکی عمومی به کار می روند، گفته می شود. در ایران خوشبختانه بر خلاف برخی از رشته ها که تا مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد می باشند، این رشته به صورت کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های مختلف ارائه می شود. با توجه به رونق پزشکی و نیاز به پزشکان ماهر در ایران، بازار کار پیراپزشکی در این کشور بسیار پررونق است.

بخش های مختلفی از بازار کار پیراپزشکی عبارتند از:

  1. بخش درمان: پزشکان پیراپزشکی می توانند در بیمارستان ها، مراکز درمانی، کلینیک ها و مطب ها به عنوان متخصص درمان در حوزه هایی مانند پزشکی قلب، پزشکی عفونی، پزشکی داخلی و … کار کنند.
  2. بخش پژوهش: پزشکان پیراپزشکی می توانند در مراکز پژوهشی و دانشگاه ها به عنوان پژوهشگر در حوزه هایی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، پزشکی تشخیصی و … فعالیت کنند.
  3. بخش آموزش: پزشکان پیراپزشکی می توانند در دانشگاه ها و مراکز آموزشی به عنوان استاد در حوزه هایی مانند فیزیولوژی، نوروساینس، فارماکولوژی و … تدریس کنند.
  4. بخش صنعت: پزشکان پیراپزشکی می توانند در شرکت های صنعتی به عنوان کارشناس مشاور، تحلیلگر، طراح و … فعالیت کنند.

با بازار کار رشته پیراپزشکی همراه باشید تا درباره دروس این رشته هم اطلاعات مفیدی به شما بدهیم.

دروس رشته پیراپزشکی در ایران

دروس رشته پیراپزشکی در ایران به صورت کلی شامل دروس پایه پزشکی و دروس تخصصی پیراپزشکی می‌شوند. دروس پایه پزشکی عمومی شامل دروسی مانند آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، پاتولوژی، فارماکولوژی و میکروبیولوژی هستند.

در رشته پیراپزشکی، دروس تخصصی شامل دروسی مانند پزشکی قلب، پزشکی عفونی، پزشکی داخلی، پزشکی رادیولوژی، پزشکی فیزیکی، پزشکی تشخیصی و درمانی، پزشکی علوم اعصاب، پزشکی علوم غدد، پزشکی علوم چشم و پزشکی علوم پوست می‌باشند. علاوه بر این، دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد و دکتری درس‌های تخصصی پیشرفته تری را در زمینه هایی مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی پزشکی، پزشکی ژنتیکی، پزشکی سلولی و مولکولی و علوم پزشکی تجهیزات پزشکی بیشتری می‌خوانند.

در کل، دروس رشته پیراپزشکی در ایران بسیار گسترده هستند و نیازمند پیشینه تحصیلی بالا و تمرین بالای دانشجویان هستند.

و در نهایت درباره پیراپزشکی باید بگوییم که :

پیراپزشکی یکی از رشته‌های پرطرفدار و محبوب در ایران و جهان است که در آینده نیز به دلیل تحولات و پیشرفت‌های فناوری و پزشکی، از رشته‌های مهم و پرکاربردی در سطح جهان خواهد بود.

از جمله شغل‌هایی که در آینده در زمینه پیراپزشکی می‌توان مشغول به کار شد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پزشکان تخصصی پیراپزشکی در حوزه‌هایی مانند پزشکی داخلی، قلب و عروق، غدد، چشم و بیماری‌های گوش، حلق و بینی
  • پیراپزشکان جراح در حوزه‌های مانند جراحی عروق، جراحی قفسه سینه، جراحی مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب کودکان
  • پیراپزشکان دندانپزشکی در حوزه‌هایی مانند جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنسی، پروتز دندان
  • تحقیقات دانشمندان پیراپزشکی در حوزه‌هایی مانند بیومواد و نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، ژنتیک پزشکی، پزشکی سلولی و مولکولی، علوم پوست و مو و غیره
  • ایجاد و اداره مراکز درمانی و بیمارستان‌های پیراپزشکی

همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر دنیا در مقابل بحران بیماری کووید-۱۹ قرار دارد، تعدادی از شغل‌های پیراپزشکی که در آینده پرکاربرد خواهند بود شامل موارد زیر می‌شود:

  • پزشکان و دانشمندان تحقیقاتی بیماری‌شناسی کووید-۱۹
  • توسعه و تولید واکسن‌ها و داروهای کووید-۱۹

از اینکه تا آخر مقاله بازار کار رشته پیراپزشکی همراه ما بودید صمیمانه سپاسگزاریم. لازم به ذکر است که این مقاله همچنان با اطلاعات جدید بروزرسانی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.