حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
آینده شغلی و بازار کار رشته کارگردانی
15 خرداد 1401 - 9:16
شناسه : 943

بررسی آینده شغلی و بازار کار رشته کارگردانی اگر بخواهیم آینده شغلی و بازار کار در رشته کارگردانی را تعریف کنیم ایستی اول باید با رشته کارگرانی آشنا باشیم و بعدا در مورد بازار کار تصمیم بگیریم و پیش برویم. با شنیدن رشته کارگردانی ذهنمان را درگیر می کنیم که برای اینکه یک شخصبت معروف […]

ارسال توسط :
پ
پ

بررسی آینده شغلی و بازار کار رشته کارگردانی

اگر بخواهیم آینده شغلی و بازار کار در رشته کارگردانی را تعریف کنیم ایستی اول باید با رشته کارگرانی آشنا باشیم و بعدا در مورد بازار کار تصمیم بگیریم و پیش برویم.

با شنیدن رشته کارگردانی ذهنمان را درگیر می کنیم که برای اینکه یک شخصبت معروف شویم باید چه کاری انجام دهیم و از کدام مرحله شروع کنیم برای اینکه پاسخ گوی این سوالات شما باشیم در زیر به رشته کارگردانی و اصول رشته کارگردانی اشاره کرده ایم در ادامه مطالب با کنکور آنلاین همراه باشید.

آینده شغلی رشته کارگردانی سینما

رشته سینما رشته ای بسیار جذاب است و علاقمندان زیادی دارد البته برای پیشرفت در این رشته باید مسیر علمی و آکادمیک را طی کرد به هیمن خاطر در دانشگاه های کشور ما نیز رشته سینما برای پرورش متخصصان کار آمد و توانمند در حوزه سینما شکل گرفته است .

سینما هنری است مبنی بر تصویری از حوادث و ترکیب انها با صدا که با طرح مفاهیم گوناگون به طور بیانی ویژه در عرضه هنر ها تجلی می کند نوع و تفکیک این رشته با سایر رشته ها به گونه ای است که می تواند به کمکی از آنها سود جوید .

هنر سینما از نظر محتوا مبتنی بر علوم ارتباطات ، علوم انسانی ادبیات و رشته های مختلف هنری بوده و از نظر تکنیکی از باحث فیزیک ، صوت ، شیمی و … استفاده می کند .

سینما از دوره های آموزش عالی است این رشته دارای 4 گرایش :

  • تدونی ،
  • فیلمنامه نویسی ،
  • کارگردانی
  • فیلمبرداری

است .سینما صنعتی پولساز و صاحب نام شده است و این 4 پرایش ارکان اصلی آن هستند.

توانمندی های لازم برای رشته کارگردانی

روحیه اجتماعی قوی ، آشنائی با عکاسی ، اطلاعات عمومی هنر ، داشتن قدرت بیان خوب ، خلاقیت ذهنی بالا و همچنین تسطل بر زبان و ادبیات فارسی بخصوص گرایش فیلمنامه نویسی از عوامل مهم برای انتخاب این رشته است .

درس های این رشته در طول تحصیل

درس های مشترک در رشته های مختلف سینما اعم از رشته های گرایش تدوین ، گرایش فیلمنامه نویسی و گرایش فیلم برداری و گارگردانی که کلیه دروس عمومی شامل این رشته ها میشود برای مثال درس آشنایی با ادبیات ، تاریخ جهان ، مبانی هنر های نمایشی ، اصول فلسفه نویسی و …

دروس اصلی و گرایش رشته کارگردانی

آشنایی با نقاشی متحرک ، صدا ، لابراتوار فیلم ، تولید برنامه های تلوزیونی ، آشنایی با متون نمایشی ، مستند سازی ، جلوه های خاص ، اصول بازیگری ، کرگردانی ، تحلیل فیلم ، آشنایی با سبک های سینمایی ، موسیقی فیلم ، شیوه های رهبری بازیگر ، مدیریت تولید و پروژه نهایی

نمونه وظایف و مسعولیت های شغلی رشته کارگردانی

از جمله وظایف و مسئولیتهای شغل کارگردانی عبارتند از :

انتخاب داستان فیلم ( فیلمنامه) که مهم ترین و اساسی ترین تصمیم کارگردانی است، تنظیم فیلمنامه و تفکیک لحظات داستانی آن ، آماده سازی فیلمنامه جهت تبدیل به تصویرهای متعددی که پس از بدنبال هم قرار گرفتن این تصاویر، مجموعه یک فیلم ساخته می شود، انتخاب بازیگران اداره و رهبر بازیگران ،انتخاب عوامل پشت دوربین ( فیلمبردار، دستیاران ، عوامل فنی ، گروه دکور، گریمور، عکاس ، صدابردار، آهنگساز ، تدوین کننده، صداگذار، رهبری ، عوامل پشت دوربین و توجیه نوع موسیقی مناسب و دلخواه به آهنگساز ، شنیدن و انتخاب یا رد موسیقی ضبط شده، ترکیب و ادغام کلیه صداهای انتخاب شده ( میکس)، رهبری در ساخت آنونس ( معرفی نامه خیلی کوتاهی از فیلم) جهت تبلیغ در رسانه های گروهی و سینماها( پیش پرده).

جمع بندی

بازار کار رشته کارگردانی بسیار پر طرفدار و پر درآمد است ولی در عین حال دشوار است مثلا برای اینکه بخواهند فیلمی را ضبط کنند باید متناسب با سکانس ها و محل های مشخص مکان خود را تغییر دهند و در هر مکانی که متناسب فیلم است سکانس خود را ادامه دهند و با افراد مختلفی و در هر شخصیتی سروکله بزنند در این میان بسیاری از سازمان های معدود از کارگردان دعوت به همکاری می کند و آنها را استخدام می کند از جمله این سازمان ها عبارتنداز سازمان ارشاد اسلامی است یک کارگردان نیازی به ابزار خواصی ندارد و تنها ابزار خواص یک شخص کارگدان ذهن خلاق و تفکر اوست و تنها با این دو می تواند هم به سوی موفقیت برود و هم به سوی شکست .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.