حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
کنکور غول بی شاخ و دم
27 مرداد 1401 - 7:28
شناسه : 1170

کنکور غول بی شاخ و دم در این گفتار قصد داریم در مورد کنکور غول بی شاخ و دم جامعه ی امروزی کشورمان صحبت کنیم . اگر کنکوری هستید حتما تا آخر ما را همراهی کنید . برخی از مشاور کنکور = مافیای جدید بیشتر اشخاصی که کنکوری هستند در سال های پایانی تحصیلشان سوال […]

ارسال توسط :
پ
پ

کنکور غول بی شاخ و دم

در این گفتار قصد داریم در مورد کنکور غول بی شاخ و دم جامعه ی امروزی کشورمان صحبت کنیم . اگر کنکوری هستید حتما تا آخر ما را همراهی کنید .

برخی از مشاور کنکور = مافیای جدید

بیشتر اشخاصی که کنکوری هستند در سال های پایانی تحصیلشان سوال های بسیاری در مورد نحوه ی برگزاری کنکور ، مشاور های گوناگون کنکور ، آموزشگاه های مختلف و تاثیر معدل دوازدهم نهایی بر کنکور سراسری دارند ، بعضی از این سوالات برای کنکوری ها خیلی مهم است و اکثر اوقات لازم می‌باشد که این مشکلات به همراه مشاوران کنکور خبره رفع و رجوع شود اما در این میان افرادی وجود دارند که رتبه برترند اما هیچگونه مشاوری نداشتند و توانسته اند این دردسرهای بزرگ را از سر راه خود حذف کنند و کنکور غول بی شاخ و دم را پشت سر بگذارند .

کنکور 1 - کنکور غول بی شاخ و دم

همیشه در هر زمانی از استاد های کنکور و همچنین تبلیغات بعضی از آموزشگاه ها میشنویم که به دانش آموزان القا میکنند بدون وجود مشاور کنار دانش آموزان امکان موفقیت در کنکور خیلی کم است یا اگر فلان مشاور را در کنار خود داشته باشید حتما موفق خواهید شد که همه ی این ها باور های اشتباه است که به فکر و ذهن دبیرستانی ها و کنکوری ها تزریق می‌شود تا از این مافیای جدید بهره مند شوند  .

در قدم اول باید هر کسی به این باور برسد که میتواند به تنهایی موفق شود و به آن چیزی که هدفش است برسد اما لازمه ی این کار فقط و فقط  تلاش و پشتکار فراوان است زیرا در طول تاریخ اشخاص زیادی بودند که فقط با تکیه بر شخصیت مستقل خود به موفقیت های بزرگ رسیده اند . در قدم دوم هم باید بدانید که مشاوران کنکور معجزه ی زندگی شما نیستند و موفقیت شما به بود و نبود آن ها وابسته نیست و در نهایت فقط پیگیری اشخاص است که موفقیتشان را برای یک عمر زندگی ضمانت می‌کند . انواع مدل برنامه ریزی ها و مشاوران گوناگون ، بدون هیچگونه پشتکاری حتما بی نتیجه خواهد بود .

چند کلامی در مورد مافیای کنکور

مافیای کنکور در واقع آموزشگاه ها و موسساتی می‌باشند که نام آزمون سرنوشت ساز را به اصطلاح کنکور غول بی شاخ و دم میدانند و از همین طریق بصورت روزانه درامد های بسیار بالایی دارند و با آینده ی تعداد زیادی از نوجوانان این مرز و بوم بازی میکنند .

حقیقتا در جامعه ی امروزی نظام آموزشی کشور ما  ، نظامی همسو با کنکور غول بی شاخ و دم است که از طریق افرادی که مافیای کنکور هستند با قدرت هرچه تمام تر هر روز مسیر را طی می‌کند و تفکری اشتباه را در میان کنکوری ها و والدینشان همه گیر کرده است . این آموزشگاه ها و موسسات با فروختن کتاب‌های تست به کنکوری ها ، گرفتن ازمون‌های جامع مشابه کنکور و همایش های تقویتی بسیار ، کنکوری ها را به سمت رشته‌هایی که شاید در لیست علامندی هایشان نیست تشویق میکنند و از همین طریق درآمدهایی نجومی دارند . مافیای کنکور با ایجاد اضطراب در میان نوجوانان دبیرستانی آنان را به سوی آینده‌ای نامعلوم هدایت میکنند و کاری کرده‌اند که سوالات  امتحان کنکور به هیچ وجه دیگر صرفا از کتاب‌ های درسی طراحی نشود و همه ی سوالات تا جایی که امکان دارد مفهومی باشد و برگرفته از انواع و اقسام  کتاب‌های تست .

PicsArt 02 29 02.13.46 - کنکور غول بی شاخ و دم

در واقع اگر فردی سالیانه کتاب تست های مختلف نخرد امکان موفقیت در کنکور برای او به رویا تبدیل خواهد شد . نکته‌ ی قابل توجه اینجاست که سیاست آموزش و پرورش جامعه ی ما با  نظام های مافیایی بیشترین همکاری را دارد . بنابراین اینگونه است که هر سال حجم کتاب های درسی کم و کمتر میشود ، در مقابل حجم کتاب‌های تست مختلف برای همه ی دروس افزایش پیدا می‌کند در نهایت والدین کنکوری ها مجبور میشوند برای ضمانت آینده ی فرزندانشان هزینه های بالایی کنند . از طرفی وقتی کتاب های درسی هر سال کم و زیاد می‌شود یعنی به طریقی تغییر میکند و همین موضوع نیز باعث عوض شدن کتاب‌ های تستی خواهد شد .

بیشتر بخوانید:

مافیای کنکور و تاثیر آن بر زندگی دانش آموزان

بعد از گفتن مطالب بالا میتوانیم قاطعانه بگوییم که مافیای کنکور ، داوطلبان را به پشت کنکور ماندن ترغیب می‌کنند و هم اکنون طبق آمار بررسی شده  حدود۱۷ میلیون از نوجوانان کنکوری به کمک همین مافیا به سه رشته ی برتر تجربی یعنی رشته‌ی پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی فکر می‌کنند . در حقیقت هدف بزرگ مافیای کنکور این می‌باشد که نوجوانان دبیرستانی را به سوی رشته‌های برتر تجربی هدایت کنند و خروجی این موضوع تنها بیکاری و افسردگی جوانان کشورمان می‌باشد .

در طی چند سال گذشته گرفتن نمره ی منفی در امتحان کنکور حدود هفتاد برابر بیشتر شده است و این در صورتی می‌باشد که هر سال داوطلبان بسیاری هزینه های بالایی را برای رفتن به این موسسات و مدارس کنکور محور میکنند . بنابراین اگر شخص کنکوری تمام تلاش خود را  بکند که به هیچ یک از سوالات پاسخی ندهد از افرادی که در این موسسات تحصیل کرده اند نتایج بالاتری را خواهند گرفت .

خود درمانی کنکوری ها :

اگر روزی برسد که کنکوری ها و دبیرستانی ها بتوانند به اصطلاح خود درمانی کنند و از پس بسیاری از مشکلاتشان بربیاند آن روز بهشت آنان می‌باشد که در همین راستا به راحتی می‌توانند کنکور غول بی شاخ و دم را پشت سر بگذارند :

  • الف ) افزایش اعتماد به نفس و ارتقا دادن سطح خود باوری توسط خود فرد کنکوری
  • ب ) اینکه پایان تمامی پیگیری ها و تلاش ها فرد رسیدن به هدف نهایی یعنی موفقیت در کنکور باشد
  • پ ) تعیین کردن و نوشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت توسط دانش آموز و انگیزه داشتن برای رسیدن به آن ها
  • ت ) القا کردن احساس ارامش توسط برخی از تکنیک ها بوسیله ی خود دانش آموزان قبل از آزمون های سرنوشت ساز
  • ج ) یاد گرفتن این نکته که فرد کنکوری به حرف مردم هیچگونه اهمیتی ندهد
  • چ ) نوشتن یک برنامه ی جامع توسط خود کنکوری با توجه به شرایط مختلف زندگی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.