حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کمبود وقت در کنکور
21 خرداد 1401 - 18:35
شناسه : 951

گذری بر کمبود وقت در کنکور یکی از مشکلات اصلی آزمون های تستی به ویژه آزمون های کنکور سراسری کشور که شما با آن مواجه می شوید کمبود وقت در کنکور برای پاسخ گویی به تمام سوالات است. کمبود وقت در کنکور سراسری موجب می شود که شما به رصد و رتبه هایی که از […]

ارسال توسط :
پ
پ

گذری بر کمبود وقت در کنکور

یکی از مشکلات اصلی آزمون های تستی به ویژه آزمون های کنکور سراسری کشور که شما با آن مواجه می شوید کمبود وقت در کنکور برای پاسخ گویی به تمام سوالات است.

کمبود وقت در کنکور سراسری موجب می شود که شما به رصد و رتبه هایی که از خود انتظار دارید را کسب نکنید و در آخر به نتیجه مطلوب نرسید . با مجله کنکور آنلاین همراه باشید.

بنابراین در ادامه مطالب سعی کرده ایم تا مطالبی را برای متقاضیان شرکت در کنکور سراسری را گرد آوری کنیم تا شما بتوانید با تمرین و تسلط با کمبود وقت در کنکور مواجه نشوید و به علاوه پاسخ تمامی کسانی که سوال می پرسند که چکار کنیم تا با کمبود وقت در کنکور مواجه نشویم را پاسخ داده ایم در ادامه مطالب با ما همراه باشید .

چه کار کنیم تا با کمبود وقت در کنکور مواجه نشویم ؟

وقت کم آوردن در آزمون های کنکوری یادگیری آزمون ها باعث ایجاد اضطراب و استرس و کاهش سرعت پاسخ گویی و مختل شدن ذهن آزمون دهنده می شود که برای مدیریت این مشکلات باید به برخی موارد توجه ویژه ای داشته باشید لازم به ذکر است تنظیم وقت در کنکور و آزمون های تستی توسط داوطلبان یک مهارت اکتسابی محسوب می شود و نه یک مهارت فردی چون در مرحله اول داوطلب برای مدیریت زمان خود باید تمرین کند و در هر آزمون آزمایشی که پاس می کند باید همرا هبا آزمون آزمایشی و تقویت هوش و تست زنی باید زمان را نیز مدیریت کند .

timmn - کمبود وقت در کنکور

و برای اینکه این مدیریت زمان خوب پیش برود در هر بار آزمون باید تمرین کنید تا با کمبود وقت در کنکور مواجه نشوید . برای مدیریت زمانی خود در ادامه به برخی نکات اشاره شده است که می تواند کمک کند ت ابا کمبود وقت در کنکور مواجه نشوید .

نکات مدیریت زمان در کنکور

  • تسلط بر موضوعات و تست زنی

سوالات آزمون سراسری همواره شامل تعدادی سوال با رویه مشخص می باشد که شما ممکن است حداقل یک بار سوال مشابه آن را مشاهده و حل کرده باشید .

تمرین در تست زنی به شما کمک می کند که به سوالات تسلط کافی داشته باشید و باعث می شود تعداد سوالات برای شما آشنا و حل شده باشد و در حین مطالعه سوالات مستقیما و به سرعا می توانید به روش حل آن فکر کنید و در نهایت در زما استاندارد آزمون خود را تمام کنیدو با کمبود تایم مواجه نشوید .

  • دسته بندی سوالات کنکور در بخش های مختلف

تمرین تست های دروس مختلف در کتاب های تستی و دفترچه های عمومی باعث شده است ک شما دسته بندی مشخصی برای انواع تست های مختلف داشته باشید .

به طور مثال : با بررسی تست های ریاضی می توانید مشاهده کنید که همواره بخش های جمع ، تفریق ، ضرب ، تقسیم و انتگرال و … به ترتیب در دفترچه قابل مشاهده است . ای کار باعث می شود که شما از لحاظ ذهنی در هر مرحله آمادگی بیشتری برای طبقه بندی اطلاعات در دیگر زمینه ها داشته باشید . و دسته بندی سوالات را می توان در انواع آزمون های تستی نیز تمرین کنید .

بیشتر بخوانید : روز قبل از آزمون چه کار باید انجام دهیم

  • سطح بندی سوالات

در هر بخش و هر در با سه سطج سوال مواجه خواهید شد :

سوالاتی که اول آن را مطالعه می کنید و می توانید براحتی به سوال پاسخ دهید .

سوالاتی که وقت گیر هستند و با صرف وقت بیشتر می توانید پاسخ گوی سوال باشید .

سوالاتی که پیچیده هستند ولی از پاسخ خود مطمعن هستید و نمی توانید پاسخ گوی سوال باشید .

برای مثال شما می توانید در کنکور سراسری و با مطالعه سوالات هر بخش در آزمون به دسته اول سوالات پاسخ دهید و با ی علامت مشخص دسته دوم و سوم را از دیگر سوالات و پاسخ ها متمایز کنید تا در انتهای آزمون بدون صرف وقت بیشتر بتوانید به سوااتی که توانایی پاسخ دهی دارید پاسخ دهید . به این عمل تکنیک ضربدر منفی می گویند که شما می توانید سوالاتی که توان پاسخ گویی دارید را پاسخ دهید و سوالاتی که مطمعن هستید نمی توانید پاسخ دهید را با یک علامت متمایز کنید و این را نیز فراموش نکنید که شما قرار نیست به همه سوالات پاسخ دهید به سوالاتی که می توانید پاسخ دهید و به سوالاتی که توانایی پاسخ گویی را ندارید رد شوید و زمان صرف نکنید .

  • پاسخ دهی زود تر از تایم استاندارد

در بالا به برخی از روش های پاسخ دهی سوالات اشاره کردیم شما می توانید آزمون خود را قبل از زمان ثبت شده تحویل دهید ولی به این طریق که به سوالاتی که توانایی دارید پاسخ دهید و در زمان باقی مانده می توانید به سوالاتی که در پاسخ آن ها شک دارید بررسی کنید .

برخی تذکرات در خصوص کمبود وقت در کنکور

از زمان پاسخ گویی برای سوالات هر درس کمی کاهش دهید تا زمانی برای مرور در انتهای آزمون ایجاد کنید .

برای دروس عمومی 15 دقیقه تایم در نظر بگیرید تا در نهایت 15 دقیقه زمان اضافه برای مرور و بالا بردن درصد های نوشته خود داشته باشید و البته این موضوع را هم به یاد داشته باشید که کم کردن زمان برای مرور آخریه امتحان به عهده شماست که چگونه آزمون را مدیریت کنید تا بعد از تمام شدن دوره پاسخ گویی بتوانید حداقل 10 الی 20 دقیقه برای مرور دروس عمومی و 25 الی 40 دقیقه برای دروس تخصصی زمان مرور داشته باشید .

زمان مورد نیاز هر درس  را ابتدای همان درس نوشته تا بتوانید زمان را مدیریت کنید و از هر ده سوال یک بار شماره سوال جوابی که در آزمون پاسخ داده اید را کنترل کنید تا زمان را از دست ندهید .

بنابراین اگر بخواهید با کمبود وقت در کنکور سراسری یا دیگر آزمون های مهم مواجه نشوید باید تمام مهارت های لازم برای انجام این آزمون ها را یاد گرفته و به صورت مداوم تمرین کنید . مواقعی که به صورت آزمایشی در حال پاسخ گویی به یک آزمون هستید و تایم آن آزمون فقط 45 دقیقه است شما باید به نحوی زمان را مدریت کنید که در 35 دقیقه اول پاسخ گوی سوالات باشید و در 10 دقیقه بعدی بتوانید به سوالاتی که در پاسخ دهی آها با مشکل مواجه شده اید و یا شکاک هستید آنها را بررسی کنید و بعد از اتمام آزمون اضطراب و استرس نداشته باشید که نتوانستید به تعدادی از سوالات پاسخ دهید یا پاسخ های خود را مرور کنید ولی اگر زمان خود را مدیریت کنید و در انتهای آزمون وقت برای مرور داشته باشید و مطمعن شوید که نمی توانید پاسخ گوی سوالات باشید به دور از استرس هستید چون مزمان خود را مدیریت کرده اید و به آن دسته از سوالات بعد از بررسی نهایی تصمیم گرفتید که پاسخ ندهید پس شما باید در کنار تقویت هوش خود در مواقع آزمون های آزمایشی زمان خود را نیز تقویت و مدیریت کنید تا در کنکور با کمبود وقت مواجه نشوید .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.