حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
معرفی رشته هنر
30 شهریور 1401 - 6:37
شناسه : 1200

معرفی رشته هنر هنر شکلی از بیان انسان است که در درجه اول به دلیل زیبایی یا قدرت عاطفی آن مورد قدردانی قرار می گیرد. کلمه هنر از کلمه لاتین ars به معنای مهارت و ساختن چیزی گرفته شده است. با کنکور آنلاین همراه باشید تا کمی درباره هنر و معرفی رشته هنر صحبت کنیم. […]

ارسال توسط :
پ
پ

معرفی رشته هنر

هنر شکلی از بیان انسان است که در درجه اول به دلیل زیبایی یا قدرت عاطفی آن مورد قدردانی قرار می گیرد. کلمه هنر از کلمه لاتین ars به معنای مهارت و ساختن چیزی گرفته شده است. با کنکور آنلاین همراه باشید تا کمی درباره هنر و معرفی رشته هنر صحبت کنیم.

خلق هنر اغلب با نیاز به برقراری ارتباط احساسات، عواطف و ایده ها انجام می شود. هنر همچنین ممکن است اهداف دیگری مانند ایجاد درآمد، ارائه ابزاری برای ابراز خود یا انتقال اطلاعات را در خدمت داشته باشد. یکی از راه‌های تعریف هنر، فرآیندی است که به طور عمدی صداها، تصاویر یا هر دو را در یک ترکیب منسجم که بر یک یا چند حواس تأثیر می‌گذارد، سازماندهی می‌کند.

معرفی مختصری درباره هنر

در این بخش به معرفی مختصری از رشته هنر می پردازیم. تاریخچه هنر و انواع مختلف هنری که معمولا ایجاد می شوند را پوشش می دهد.

هنر شکلی از بیان است که برای انتقال ایده ها، احساسات و عواطف از طریق وسایل دیداری یا شنیداری استفاده می شود. کلمه “هنر” از کلمه لاتین ars به معنای مهارت یا مهارتی است که برای ساختن چیزی استفاده می شود. هنر اغلب به عنوان بیان فرهنگ، هویت و ارزش ها تعبیر می شود.

هنر را می‌توان به دسته‌های مختلفی از جمله نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، چاپ‌سازی، عکاسی و غیره تقسیم کرد. کنده کاری سنگ در مجسمه ها؛ نقاشی روی کاغذ با مداد یا خودکار؛ چاپ با لیتوگرافی.

هنر نوعی بیان است

هنر نوعی بیان است که معمولاً برای جذابیت زیبایی‌شناختی ایجاد می‌شود. هنر را می توان به اشکال مختلف از جمله نقاشی، مجسمه، طراحی، عکس، موسیقی و ادبیات بیان کرد.

هنر از قدیم الایام بخشی از فرهنگ بشری بوده است. اولین هنر شناخته شده در غارها و روی دیوارهای سکونتگاه های ماقبل تاریخ مانند Lascaux و Chauvet Cave در فرانسه یافت شد. قدمت این نقاشی ها به 30000 سال قبل از میلاد می رسد.

رشته هنر از دیرباز وجود داشته و یکی از قدیمی ترین رشته های دنیاست. رشته هنر مقوله وسیعی است که رشته های مختلف زیادی را در بر می گیرد.

رشته هنر را می توان به دو دسته هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تقسیم کرد. هنرهای تجسمی هر چیزی است که با چشم دیده می شود مانند نقاشی، مجسمه، طراحی یا عکس. هنرهای نمایشی هر چیزی است که با گوش یا چشم شنیده یا دیده می شود مانند موسیقی، تئاتر، رقص، اپرا و فیلم.

رشته دانشگاهی هنر یک حوزه مطالعاتی متنوع و چند وجهی است که دارای طیف وسیعی از موضوعات و مفاهیم است.

در این بخش به بررسی رشته های مختلف هنری که در دانشگاه ها ارائه می شود خواهیم پرداخت.

هنر بیان خلاقیت انسان است، اغلب به صورت تصویری. همچنین می تواند به عنوان راهی برای برقراری ارتباط ایده ها یا احساسات دیده شود. هنر می تواند اشکال مختلفی از جمله نقاشی، طراحی، چاپ و مجسمه سازی داشته باشد.

تاریخ هنر نشان می دهد که هزاران سال است که بخش مهمی از زندگی بشر بوده است. این یکی از قدیمی ترین اشکال فرهنگ بشری است و مردم قرن ها در تلاش برای درک معنی و اهمیت آن بوده اند.

بیشتر بخوانید:

آینده شغلی و بازار کار رشته هنرهای تجسمی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.