حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
محتوا پادشاه است، اما چه محتوایی؟
25 آذر 1401 - 9:25
شناسه : 1492

محتوا پادشاه است، اما چه محتوایی؟ حتما شما هم بارها به این جمله ” محتوا پادشاه است” برخورد کرده اید. جلمه ای که به بیل گیتس منصوب شده. در این مقاله می خواهم کمی درباره پادشاهی محتوا صحبت کنم. جمله محتوا پادشاه است واقعا دردسر عظیمی شده است. دردسری برای متخصصان محتوا و استراتژی محتوا. […]

ارسال توسط :
پ
پ

محتوا پادشاه است، اما چه محتوایی؟

حتما شما هم بارها به این جمله ” محتوا پادشاه است” برخورد کرده اید. جلمه ای که به بیل گیتس منصوب شده. در این مقاله می خواهم کمی درباره پادشاهی محتوا صحبت کنم. جمله محتوا پادشاه است واقعا دردسر عظیمی شده است. دردسری برای متخصصان محتوا و استراتژی محتوا.

واقعیت قضیه این است که از وقتی این جمله در اینترنت دست به دست می شود، افراد بیشتری را به سمت علم تولید محتوای سایت ها می کشاند. همین امر کیفیت محتواهای تولید شده را به شدت پایین آورده است. ولی دست نگه دارید. متخصص تولید محتوا شدن کار راحتی نیست. واقعا امروزه شاهد این هستم که جمله محتوا پادشاه است، دارد پادشاهی محتوا را تهدید می کند! حتما می پرسید چگونه؟

بگذارید راحت صحبت کنم. این جمله بدین معنی نیست که شما هم اکنون دست به کیبورد بشوید برای سایت ها بنویسید! به همین راحتی. نوشتن محتوا واقعا کار سخت است و تجربه زیادی می طلبد. شما باید پاس طراحان سایت و سئوکاران را تبدیل به گل کنید.

محتوا نویس شبیه مهاجم در فوتبال است. تصور کنید یک مهاجم ناشی و کار نابلد، چه بلایی سر تیم می آورد؟ فکر کنم ارزش و اهمیت محتوانویسی را به خوبی رساندم. پس، هر کسی را نباید به عنوان محتوانویس انتخاب کرد. من بسیاری از سازمان ها را دیده ام که برای کسب و کار خود سایتی طراحی می کنند و کسی که وقت زیادی دارد را مسئول محتوانویسی سایت قرار می دهند. این شخص هم علی رغم تلاش بسیار، نتیجه مناسبی نمی گیرد. چرا؟ پاسخ واضح است، چون تولید محتوا کار هر کسی نیست و نباید این پادشاهی را به گدایی بکشانیم. محتوا پادشاه است و کشیدن آن از تخت پادشاهی به زمین، فاجعه آفرین خواهد بود.

برای شرکت ها و سازمان هایی که درآمد اندکی دارند ، بهترین راه برون سپاری محتوای سایت است. باید تلاش کنید تا یک متخصص محتوا پیدا کنید. امروزه شاید همه ادعای این را دارند که متخصص محتوا هستند. همین امر انتخاب را واقعا سخت می کند.

در قدم اول باید در اینترنت چرخی بزنید و ببینید محتوای کدام وب سایت ها بسیار مناسب است. کدام نویسندگان سابقه کاری عالی و زیادی دارند. حساسیت ماجرا بالاست. نباید به هر کس به عنوان محتوا نویس اعتماد کنید. ختم کلام را بگویم؟ مهاجم گل زنی را استخدام کنید.

الگوریتم گوگل و محتوا

همه شما می دانید که الگوریتم گوگل مداوم در حال تغییر است. ولی باز در این مسئله نیز محتوا پادشاه است. چرا که محتوا هنگام تغییر الگوریتم های گوگل هم مفید باقی می ماند. بیشتر نویسندگان وب سایت ها اقدام به کپی کردن و بازنویسی بسیار ساده از سایر مطالب می کنند. اولین دلیل شکست سئو هم همین است. پیشنهاد می کنم برای همیشه کپی کردن را فراموش کنید. همین حالا بهتر است به دنبال یک محتوا نویس بسیار حرفه ای و پادشاه مانند باشید. چرا که این محتوا نویس است سئو سایت شما را بهبود می بخشد. این محتوا نویس است که کاربر را به سمت سایت شما جذب می کند. این محتوا نویس است که کاربر را در سایت شما نگه می دارد و نهایتا آنها را مشتری شما می کند.

تخصص های یک محتوا نویس حرفه ای

یک محتوا نویس حرفه ای، اول از همه با اصول سئو و محتوای سئو شده آشناست. این علم، مداوم در حال بروز شدن است و باید محتوا نویس هم بروز باشد. با الگوریتم های مختلف گوگل آشنا باشد. یک استراتژیست محتوای حرفه ای باشد و از همه مهم تر، دست به قلم خوبی داشته باشد.

تیم تخصصی تارا و خدمات تولید محتوا

خوشبختانه تیم تارا در زمینه استراتژی محتوا و خدمات تولید محتوا دارای سابقه درخشانی است. جمله محتوا پادشاه است در این تیم به خوبی به چشم می خورد. چرا که ما هر سفارش خدمات سئو و تولید محتوای سایت را که برعهده گرفتیم، صفحه اول گوگل آوردیم. در این زمینه با شرکت های زیادی نیز همکاری داشتیم. شرکت هایی نظیر رایامارکتینگ تهران، شرکت های کنکوری، سایت های دامداری و کشاورزی، سایت های کسب و کارهای نوین، سالن های زیبایی، سامانه های گردشگری و غیره

فراموش نکنید محتوا جایی است که انتظار داریم درآمد زیادی از آن بدست آوریم. محتوا جایی است که انتظار داریم ما را صفحه اول گوگل بیاورد.

انتظاری که من از جوامع مختلف دارم این است که حساسیت محتوا را درک کنند و بدانند محتوا نویسی، یک کار حرفه است. همانطور که بیل گیتس می گوید: محتوا پادشاه است. لذا این تاج و تخت را به هر کسی نباید بدهید.

بیشتر بخوانید:

همه دروغگویند

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.