حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
بهترین کتاب برای قبولی در نمونه دولتی نهم
29 فروردین 1402 - 6:55
شناسه : 1712

بهترین کتاب برای قبولی در نمونه دولتی نهم پیش از آنکه بهترین کتاب برای قبولی نمونه دولتی نهم را معرفی کنیم، باید از اهمیت منابع مناسب برای قبولی در این آزمون صحبت کنیم. همیشه دانش آموزانی وجود دارند که دلشان می‌خواهد در مدارس خاصی درس بخوانند و از مزایای تحصیل در چنین مدارس خاصی بهره‌مند […]

ارسال توسط :
پ
پ

بهترین کتاب برای قبولی در نمونه دولتی نهم

پیش از آنکه بهترین کتاب برای قبولی نمونه دولتی نهم را معرفی کنیم، باید از اهمیت منابع مناسب برای قبولی در این آزمون صحبت کنیم. همیشه دانش آموزانی وجود دارند که دلشان می‌خواهد در مدارس خاصی درس بخوانند و از مزایای تحصیل در چنین مدارس خاصی بهره‌مند شوند. یکی از انواع مدارسی که دانش آموزان زیادی سالانه به رقابت برای قبول شدن و پذیرفته شدن در آن می‌کوشند مدرسه نمونه دولتی است.

با توجه به اینکه دروس دوره متوسطه دوم در کنکور سراسری اهمیت ویژه‌ای دارند و علاوه بر اینکه منبع اصلی برای طرح سوالات کنکور سراسری هستند، معدل این دروس در طی دوران مدرسه نیز تاثیر بسزایی در موفقیت داوطلبان دارد. بنابراین؛ راهیابی به یک مدرسه مناسب برای دانش آموزان هدفمند، بسیار با اهمیت است و به این ترتیب شانس قبولی خود را در کنکور سراسری بالاتر می‌برند.

اگر با برنامه ریزی صحیح برای قبولی در این آزمون تلاش نکنید و از کتاب‌های مناسب برای قبولی بهره نگیرید، شانس قبولی شما پایین می‌آید. پس هر یک از کسانی که تمایل به قبولی در مدارس نمونه دولتی را دارند، علاوه بر کتاب‌های درسی پایه نهم باید از کتاب‌های کمک درسی برای آزمون نمونه دولتی نیز استفاده کنند. در ادامه‌ی مطلب به معرفی این کتاب‌ها و منابع خواهیم پرداخت.

آشنایی با آزمون نمونه دولتی نهم و نقش انتخاب بهترین منبع مطالعه

ساختار کلی آزمون نمونه دولتی نهم به این صورت است که داوطلبان باید برای قبولی به ۱٠٠ سوال در آزمون در زمان تعیین شده پاسخ دهند. این سوالات از مجموع ۷ کتاب درسی طراحی شده‌اند و برای موفقیت و قبولی باید به تمام این کتاب‌ها و مطالب آنها تسلط کافی داشته باشید.

با وجود رقابت سخت میان دانش آموزان برای قبولی در آزمون این مدارس، باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی پیش بروید. اولین گام برای برنامه ریزی و مطالعه این است که منابع خوب و مناسبی را برای مطالعه انتخاب کنید. منبع اصلی برای مطالعه‌ی شما باید کتاب‌های درسی پایه‌ی نهم باشند. اما؛ این کتاب‌ها کافی نیستند و باید برای تسلط بیشتر بر مطالب حتماً از کتاب‌های کمک درسی استفاده کنید و علاوه بر آن با نمونه سوالات آزمون‌های نمونه دولتی سال‌های پیش نیز آشنا شوید.

با توجه به تستی بودن آزمون نمونه دولتی نهم، تمام کسانی که در این آزمون شرکت می‌کنند به منبع بسیار خوب و مناسبی که شامل درسنامه و تست باشد نیاز دارند. درسنامه، بیشتر مناسب دانش آموزانی است که پایه علمی ضعیف‌تری دارند و در درک مفاهیم درسی مشکل دارند. اما؛ دانش آموزانی که بسیار قوی‌تر هستند بیشتر به تست‌ها نیاز دارند تا بتوانند بر مطالبی که بلد هستند تسلط کافی پیدا کنند.

دروس زبان انگلیسی، زبان عربی، مطالعات اجتماعی که شامل تاریخ جغرافیا و مدنی است، دارای ضریب یک در این آزمون هستند. درس‌های فارسی، علوم تجربی و آموزش قرآن و پیام های آسمانی دارای ضریب ۲ و درس ریاضی دارای بیشترین ضریب یعنی ضریب ۳ است. از این مطلب چنین نتیجه می‌گیریم که درس ریاضی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر دروس برخوردار است.

بهترین منابع برای دروس مختلف پایه نهم

  1. درس ریاضی پایه نهم
  • کتاب ریاضی نهم تیزهوشان خیلی سبز: این کتاب‌ها دارای درسنامه‌های آموزشی بسیار کامل هستند که بخش تست و پاسخ تشریحی نیز در این کتاب‌ها گنجانده شده است. علاوه بر آن می، توانید نمونه سوالات سال‌های گذشته را در این سری کتاب دو جلدی مشاهده کنید.
  • آموزش و آزمون ریاضی نهم مبتکران سری رشادت: این کتاب نیز دو جلدی و دارای درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی به همراه نمونه سوالات آزمو‌های سال‌های اخیر است.
  • سیر تا پیاز ریاضی نهم گاج: این کتاب بسیار مفید، درسنامه‌ی کامل به همراه نکات تستی، تست و نمونه سوالات امتحانی همراه با پاسخ تشریحی آنها را در خود جای داده و یکی از محبوب‌ترین‌ها برای دانش آموزانی است که در آزمون‌های نمونه دولتی شرکت می‌کنند.
  1. درس علوم تجربی نهم
  • کتاب علوم نهم سری IQ انتشارات گاج: این کتاب دارای درسنامه‌ی آموزشی جامع و نکات مهم، ایستگاه‌های مرور فصلی، تست‌های تالیفی و نمونه سوالات با پاسخ‌نامه‌ی تشریحی است.
  • علوم تیزهوشان نهم اندیشمند: این کتاب دارای درسنامه‌های بسیار کامل تعداد قابل توجهی تست به همراه پاسخ تشریحی جامع است و بهترین منبع علوم تجربی نهم به شمار می‌رود.
  • علوم نهم تیزهوشان از انتشارات کاهه: کتاب مورد نظر، درسنامه‌ی آموزشی کامل دارد، نکات کلیدی خوبی مطرح کرده است و بیش از ۱۰۰۰ تست تالیفی و نمونه سوال به همراه پاسخ تشریحی دارد.
  1. درس فارسی پایه نهم
  • فارسی نهم مبتکران: درسنامه‌ی این کتاب بسیار کامل است، نمونه سوالات خوبی دارد و پاسخنامه‌ی تشریحی نیز دارد.
  • فارسی تیزهوشان نهم اندیشمند: این کتاب دارای بخش درسنامه، تست و پاسخنامه و همچنین؛ سوالات چند سال اخیر مدارس برتر است.
  • فارسی نهم تیزهوشان خیلی سبز: کتاب مورد نظر دارای درسنامه، نمونه سوال مدارس برتر و پاسخ تشریحی است.
  1. درس انگلیسی نهم
  • زبان انگلیسی نهم سری IQ گاج: در این کتاب، واژگان کامل هر درس به همراه گرامر در دو سطح پیشرفته و عادی، به همراه تعداد زیادی پرسش چهار گزینه ای و پاسخنامه‌ی تشریحی قرار دارند.
  • زبان تیزهوشان نهم خیلی سبز: این کتاب دارای درسنامه، نمونه سوالات تالیفی و آزمون مدارس برتر به همراه پاسخ تشریحی است.
  1. درس عربی نهم
  • مسابقات عربی، قرآن و پیام‌های آسمانی مرشد مبتکران: در این کتاب، درسنامه‌ی آموزشی کامل و خوبی وجود دارد. نکات کلیدی همراه با ۱٠٠٠ نمونه سوال که دارای پاسخ تشریحی هستند و نمونه سوالات آزمون‌های مدارس برتر و تیزهوشان قرار دارند.
  • کارآموز عربی نهم انتشارات مهر و ماه: پرسش‌های کتاب درسی، مفاهیم و تصاویر کتاب به همراه سوالات تستی در این کتاب قرار گرفته‌اند.
  • عربی نهم ماجرای من و درسام خیلی سبز: این منبع مفید، دارای درسنامه‌ی آموزشی است و نمونه سوالات ورود به مدارس برتر همراه با پاسخنامه در آن قرار گرفته است.
  1. درس هدیه‌های آسمان پایه نهم
  • پرسش‌های چهار گزینه‌ای پیام‌های آسمانی و آموزش قرآن جامع متوسطه اول خیلی سبز: دارای درسنامه، نمونه سوالات تشریحی، آزمون‌های مدارس برتر و پاسخ تشریحی است.
  • پیام‌های آسمانی نهمیک تیر و دو نشان: در این منبع، نکات کلیدی و مهمی جای داده شده‌اند.
  • پیام‌های آسمانی نهم ماجرای من و درسام خیلی سبز: درسنامه‌ی آموزشی کامل به همراه تست و پاسخ تشریحی و سوالات آزمون‌های مدارس برتر سال‌های گذشته باعث شده است این کتاب تبدیل به یکی از بهترین منابع شود.
  1. درس مطالعات اجتماعی
  • تیزهوشان مطالعات اجتماعی نهم خیلی سبز: در این کتاب، درسنامه و نمونه سوالات تالیفی و مدارس برتر با پاسخ تشریحی آمده است. این کتاب خلاصه از نکات آموزشی را به همراه نمونه سوالات آزمون‌های مدارس برتر و تالیفی به همراه پاسخ تشریحی دارد.
  • آموزش و آزمون مطالعات اجتماعی نهم سری رشادت مبتکران: در این منبع، درسنامه‌ها، نمونه سوالات تالیفی و آزمون‌های مدارس برتر به همراه پاسخنامه قرار دارد.
  1. سری کتاب‌های جامع نهم
  • کتاب ۳۱ استان + شهر تهران خیلی سبز: در این کتاب، نکات تستی آزمون‌های مدارس نمونه دولتی تمام استان‌ها به همراه پاسخنامه‌ی تشریحی آمده است.
  • کتاب ۳۲ استان نهم به دهم گاج: این کتاب از انتشارات گاج دارای نکات تستی و آزمون‌های مدارس نمونه دولتی تمام استان‌ها به همراه پاسخنامه‌ی تشریحی است.
  • مجموعه آزمون‌های نمونه دولتی و تیزهوشان ۳۱ استان + ۱ استان نهم به دهم پویش: در این کتاب نیز، نمونه سوالات آزمون‌های تیزهوشان و نمونه دولتی تمام استان‌ها آمده است.

سخن آخر

آنچه که خواندید خلاصه‌ی بهترین کتاب آزمون نمونه دولتی نهم بود که مناسب برای تمام دانش آموزانی که علاقمندند در مدارس نمونه دولتی پذیرفته شوند و در حال آماده سازی برای آزمون آن هستند.

صرفا خواندن کتاب‌های درسی برای این دسته از دانش آموزان مناسب نیست و با توجه به رقابت تنگاتنگی که در قبولی مدارس نمونه دولتی وجود دارد، دانش آموزان به کتاب‌های کمک درسی استاندارد برای آمادگی کامل نیاز دارند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.