حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
بازار کار رشته گردشگری
07 دی 1401 - 8:53
شناسه : 1214

بازار کار رشته گردشگری و معرفی رشته گردشگری بررسی بازار کار رشته گردشگری و معرفی رشته گردشگری در این بخش از کنکور آنلاین انجام می شود. رشته ای بسیار جذاب و هیجان انگیز، حتما این مقاله را تا آخر  با دقت بخوانید. گردشگری یک صنعت پررونق است که سالانه میلیاردها دلار درآمد دارد. همچنین صنعتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

بازار کار رشته گردشگری و معرفی رشته گردشگری

بررسی بازار کار رشته گردشگری و معرفی رشته گردشگری در این بخش از کنکور آنلاین انجام می شود. رشته ای بسیار جذاب و هیجان انگیز، حتما این مقاله را تا آخر  با دقت بخوانید.

گردشگری یک صنعت پررونق است که سالانه میلیاردها دلار درآمد دارد. همچنین صنعتی است که بیشترین تغییرات را در سال های اخیر به خود دیده است. با معرفی فناوری های جدید، گردشگری اکنون بیش از هر زمان دیگری برای همه قابل دسترسی است. مشخص است که رشته گردشگری نیز در این

گردشگری یک صنعت پررونق است که هر ساله میلیاردها دلار درآمد دارد و همچنین صنعتی است که بیشترین تغییرات را در سال های اخیر به خود دیده است. با فناوری های جدید، گردشگری بیش از هر زمان دیگری در دسترس همگان قرار گرفته است.

صنعت گردشگری

گردشگری صنعتی است که برای هزاران سال وجود داشته است. این یک صنعت بزرگ است، با بیش از 1.2 میلیارد گردشگر بین المللی در سال 2017 و هر سال به رشد خود ادامه می دهد.

صنعت گردشگری یکی از مهم ترین صنایع در جهان است که برای میلیون ها نفر در سراسر جهان شغل و درآمد ایجاد می کند.

گردشگری همچنین بخش مهمی از بسیاری از اقتصادها است، زیرا بر بخش هایی مانند کشاورزی و تولید تأثیر می گذارد.

گردشگری همچنین می‌تواند با معرفی ایده‌ها و شیوه‌های زندگی جدید به مردم محلی، تأثیر مثبتی بر فرهنگ یک کشور داشته باشد.

بسته به اینکه گردشگران هنگام بازدید از یک مقصد چگونه عمل می کنند، گردشگری را می توان هم مفید و هم مضر برای محیط زیست دانست.

گردشگری یک صنعت پررونق است و ارزش این صنعت در سال 2017 به 7.6 تریلیون دلار در سطح جهانی رسیده است. گردشگری دارای زیر شاخه های بسیاری مانند جغرافیا، تاریخ، جامعه شناسی و اقتصاد است.

گردشگری صنعتی است که با ظهور فناوری های جدید و بسترهای رسانه های اجتماعی به طور تصاعدی رشد کرده است. صنعت گردشگری به دلیل این پیشرفت‌ها در فناوری و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که به مردم از سراسر جهان اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، توانسته رشد کند.

رشته دانشگاهی گردشگری

از آن‌جایی که گردشگری یک مبحث علمی میان رشته‌ای است، بسیاری از مباحث و دروس گوناگون از رشته های مختلف دبیرستانی و دانشگاهی می‌توانند عامل موفقیت در این رشته تحصیلی باشند. دروسی مانند تاریخ، جغرافیا، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، آشنایی با طبیعت و علوم طبیعی، زبان‌های خارجی، باستان‌شناسی، معماری، کشاورزی و … می‌توانند زمینه‌های خوب و مطلوبی در راستای توسعه‌ مهارت‌های فردی در رشته‌های گردشگری قلمداد شوند.

بازار کار این رشته نیز بسیار عالی است. موارد زیر از جمله مواردی هستند که کارشناسان و ارشد های این رشته می توانند در آن مشغول به کار شوند:

  • هتل داری
  • مدیریت هتل
  • دفاتر خدماتی
  • تاسیس و راه ‌اندازی دفاتر خدمات مسافرتی بند الف و ب
  • خدمات تشریفاتی
  • آموزش گردشگری
  • راه اندازی و نظارت بوم گردی ها
  • رزروسیون هتل و اقامتگاه ها
  • مسئول پذیرش
  • مهمانداری
  • خدمات و مشاوره گردشگری

بازار کار رشته گردشگری از تنوع بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه بیشتر شهرهای ایران توریستی هم هستند می توانند باعث اشتغال متخصصان و کارشناسان این رشته شوند.

برای تحصیل در رشته گردشگری می توانید دانشگاه هایی که این رشته را پذیرش می کنند از دفترچه کنکور پیدا کنید.

چه کسانی مناسب این رشته هستند؟

به سفر علاقه بیش از حد دارید؟ دوست دارید راهنمای سفرباشید؟ آشنایی با صنایع دستی و سبک زندگی مختلف مردم برای شما لذت بخش است؟ دوست دارید با تورها به سفر برید؟ تبریک میگم، اگر پاسخ شما به سوالات بالا مثبت است، به نظر می رسد که به این رشته حساس و زیبا و صد البته هیجان انگیز علاقمند هستید.

بیشتر بخوانید :

آشنایی با بهترین دانشگاه های جهان 2021

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.