حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
آیا کسب و کار مجازی نیاز به مجوز دارد؟
18 دی 1400 - 20:20
شناسه : 567
رشد اینترنت، دسترسی و آشنایی مردم با اینترنت باعث شده است تا فضای مجازی و آنلاین تبدیل به بستری مناسب برای شکوفایی ، راه اندازی و معرفی کسب و کار ها شود. چرا که روزانه چندین میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت و شبکه های مجازی بازدید می کنند.

آیا کسب و کار مجازی نیاز به مجوز دارد؟ از چندین سال پیش با رشد روز افزون استفاده از اینترنت ، امکانی به نام کسب و کار های مجازی شکل گرفت.در این مقاله به سوال آیا کسب و کار مجازی نیاز به مجوز دارد یا ندارد؟ پاسخ خواهیم داد که  جز سوال های شما نیز […]

ارسال توسط : نویسنده : رضا سرخی
پ
پ

آیا کسب و کار مجازی نیاز به مجوز دارد؟

از چندین سال پیش با رشد روز افزون استفاده از اینترنت ، امکانی به نام کسب و کار های مجازی شکل گرفت.در این مقاله به سوال آیا کسب و کار مجازی نیاز به مجوز دارد یا ندارد؟ پاسخ خواهیم داد که  جز سوال های شما نیز هست پس همراه کنکور آنلاین باشید تا به این سوال نگاه دقیق تری داشته باشیم.

چرا کسب و کار مجازی

رشد اینترنت، دسترسی و آشنایی مردم با اینترنت باعث شده است تا فضای مجازی و آنلاین تبدیل به بستری مناسب برای شکوفایی ، راه اندازی و معرفی کسب و کار ها شود. چرا که روزانه چندین میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت و شبکه های مجازی بازدید می کنند.

تعریف کسب و کار مجازی

کسب و کار مجازی به کسب و کار هایی گفته می شود که از ظرفیت اینترنت استفاده نموده و برای خود فضایی در اینترنت در نظر می گیرند و شروع به عرضه خدمات ، محصولات و یا معرفی خود می کنند.

بستر های مناسب برای راه اندازی کسب و کار های مجازی

  • سایت : یکی از بهترین امکانات بستر مجازی راه اندازی سایت برای کسب و کار خودتان است. شما با طراحی و پیاده سازی یک سایت برای کسب و کار خود عملا وارد بازار کسب و کار مجازی شده اید.
  • شبکه های مجازی : مفهوم شبکه های مجازی نیز با رشد اپلیکیشن های مختلف سرعت گرفته است و محبوبیتی که دارند میتواند بستر مناسبی برای برخی از کسب و کار ها باشد.
  • اپلیکیشن: همچنین با طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن نیز می توانید یک کسب و کار مجازی داشته باشید.

آیا کسب و کار مجازی نیاز به مجوز دارد؟

خوب برگردیم به جواب سوال اینکه آسا کسب و کار مجازی نیاز به مجوز دارد یا خیر ؟ تا به اینجا با کسب و کار مجازی و تعریف آن آشنا شدید. اما برای اینکه بتوانید یک  کسب و کار مجازی قابل اعتماد داشته باشید باید حداقل ترین مجوز ها را برای فعالیت خود در نظر داشته باشید.

نبود مجوز برای کسب و کار مجازی

همانطور که میدانید هم اکنون تعداد بسیاری از سایت های خرید و فروش و کسب و کاری هستند که هیچ گونه مجوزی ندارند و صرفا از بابت اینکه مردم به انها اعتماد می کنند پیش می روند اما در واقعیت این امر درست نیست. و امکان پیگرد قانونی را دارد و حتی می تواند مشتریان شما را نیز دلسرد بکند.

نکته اساسی: البته

انواع مجوزات لازم برای کسب و کار های مجازی

  • مجوز های عمومی : که شامل مجوز هایی است که برای عموم کسب و کارهای مجازی در نظر گرفته شده است.
  • مجوز های مخصوص هر صنف : شامل مجوز هایی از اتحادیه اصناف مخصوص به خود است.

مجوز های عمومی

برای مثال مجوز ای نماد و یا مجوز اتحادیه کسب و کار های اینترنتی است که هر سایتی که بخواهد در فضای مجازی فعالیت بکند باید این مجوز ها را  داشته باشد

مجوز های اختصاصی

همان مجوز مربوط به حوزه فعالیت صنف می باشد برای مثال اگر کسب و کاری در زمینه فروش و خرید کتاب و یا محصولات فرهنگی دارید باید از سازمان ارشاد و فرهنگ مجوز مربوئطه را دریافت نمایید.

سخن پایانی

و اما برای پاسخ دقیق به سوال : آیا کسب و کار مجازی نیاز به مجوز دارد؟ باید گفت که فعلا قانون صریحی در این زمینه وجود ندارد و مشاهده می شود که برخی کسب و کار ها بدون هیچ مجوزی در ال فعالیت هستند ولی کم کم با توجه به مدیریت هایی که از سوی دولت اتخاذ شده است مشاهده می شود که کسب و کار ها در فضای مجازی به گرفتن مجوزات مربوطه روی آورده اند.

این را در نظر داشته باشید که منظور از آیا کسب و کار مجازی نیاز به مجوز دارد ؟ تمام کسب و کار ها ، اپلیکیشن شبکه های اجتماعی را نیز شامل می شود که فعلا تصمیم خاصی در این مورد گرفته نشده است.

پس در پایان : اگر می خواهیم کسب و کاری معتبر در فضای مجازی راه اندازی کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.